Vintage klokje

Hallo, ik heb wederom een horloge van mijn vader gevonden. En ben benieuwd of iemand mij iets hierover kan vertellen. Is deze nog te maken en is het glas nog te polijsten? En is dit kostbaar? Ik hoor graag meer van iemand die hier meer over weet.

2 likes

Glas kan je polijsten met polywatch of elk ander fijn polijstmiddel

De rest, geen idee

1 like

Leica is een beroemde Duitse camera-fabrikant, die sinds kort ook horloges maakt. Deze is al veel ouder en heeft denk ik precies niks met het échte Leica te maken, iemand heeft vermoed ik (illegaal) het logo gebruikt om een kwaliteitsproduct te veinzen.

1 like

Het glas (eigenlijk plastic) zou ik schuren en polijsten of gewoon vervangen. Ik kan met 99% zekerheid zeggen dan het hier om een penanker uurwerk gaat, dus destijds de lagere prijsklasse en mogelijk een promotieartikel geweest.

1 like

Ziet er uit als een Ruhla. En er waren er in de zeventiger jaren wel meer in omloop, ik heb ook een vrijwel identieke gehad. Heel eenvoudig uurwerkje waar de meeste reparateurs geen zin hebben, maar wellicht kan iemand binnen HF je toch helpen :four_leaf_clover:. Het glaasje lijkt me het polijst stadium gepasseerd maar een ander glas hoeft geen groot probleem te zijn…