Vintage klokjes

Kijk eens even rond op het ervaringen met horlogemakers gedeelte op dir forum!
Ik denk dat die horloges wel voor minder te servicen zijn!

1 like

Wat is daar zo bijzonder aan dan? Ik denk dat de Eterna in dezelfde ordegrootte zit qua prijs; de Tissot net iets daaronder vanwege de kleinere maat. :thinking:

Naar winkels moet je niet op zoek gaan voor reparaties, die sturen je horloge ook meestal door naar een horlogemaker, dan moet je twee man betalen de winkel en de horlogemaker. Je kan beter hier op het forum vragen wie het wil doen voor je. Er zijn in Nederland genoeg forumleden die enorm veel vakkennis in huis hebben, en daar heb ik prachtig werk van gezien.

1 like

Dat komt omdat ik Cyma verzamel en soms verkoop.en daar zeer tevreden over ben.

Weet Johan dit ook ?

1 like

Ik bedoelde ook niet dat er iets mis mee is, Cyma is een gewaardeerd verzamelaarsmerk, maar dat geldt ook voor Eterna en Tissot. Ik vroeg me af of dit soms een bijzonder type of uurwerk is wat ik even gemist had :sunglasses:

Moest jij niet wat klusjes in de tuin gaan doen vandaag.
niet zo lang verhaal he hi hi

2 likes

Nee ik ben niet gemaakt voor fysiek werk, lang leve drugs verslaafden die zulk rotwerk voor een klein bedrag doen.

Is dat echt, of speel je met mn voeten

Nee ik ben heel erg serieus. Maar we gaan nu toch wel teveel off topic :joy:

1 like

Echt een super toffe collectie om mee te beginnen! Als gezegd zijn de eterna en de Tissot zeker verzamelwaardig, maar je moet er zeker ook rekening mee houden dat de servicekosten dicht in de buurt komen van de totale waarde. Niet dat dat naar mijn mening erg is: het zijn immers prachtige horloges om in je collectie te hebben en te dragen. Over de cyma is al eea gezegd hierboven zag ik.

Exactus is ook een interessant merk, waarvan specifieke types heel erg gewaardeerd worden in de vintage markt (I.e., deze gaan voor honderden € tot €1000+). Deze ziet er op het eerste oog niet uit als zo ééntje, maar alsnog erg leuk om te hebben. Vermoedelijk is deze jaren zestig. Waarde is erg lastig te zeggen en ga ik me ook niet aan wagen.

Hope this helps :smile:

1 like

Welcome en zoek eens een Jaxa tool :
image

1 like