Vintage Lady datejust

Mijn moeder is wat aan het rondkijken voor een ouder datejust model.
Nu had ze interesse in deze:

Zien de kenners hier iets speciaals aan? Enige rode vlaggen?

Voor mij als ‘vintage leek’ ziet die er nog proper uit. Niet kapot polijst, nog niet super harde rek op de band, papieren etc

Correcte aanbieding?

Alvast bedankt

5 likes

Ziet er zo op het eerste gezicht allemaal prima uit.
En ja, de prijs, wanneer dit is wat je zoekt, dan doen. Je koopt hem uiteindelijk niet om snel weer te flipperen. Dat is voor deze kleinere modellen zoiezo al een uitdaging.
Kortom, gewoon doen :wink:

1 like

Let op dat de band maximaal tot 16.5cm kan, misschien handig om eerst even te meten. Over het algemeen zou die lengte voldoende moeten zijn voor de dames pols. Verder ziet hij er goed uit, met service en 1 jaar garantie. Dealer heeft ook een goeie chrono24 reputatie dus dat zou ik wel vertrouwen.

1 like

Top, ik geef het door van de band :wink:

De lugs lijken redelijk grof gebrushed. Hoort dat bij het model of is het achteraf gedaan?

1 like

Hij zal inderdaad gerefinished zijn, vrij normaal bij dit soort dealers. Dat is aan de persoon of je daar moeite mee hebt.

1 like

De band heeft al behoorlijk rek en die lugs zijn gebrushed met een stuk schuurpapier inderdaad…

1 like

Eens. Behoorlijk aan de prijs. Band is wel echt flink uitgerekt. Ik zou verder kijken

Juist eens samen bezien en dit gaat em waarschijnlijk toch niet worden.
Alvast bedankt voor jullie input :wink:

We zoeken verder.

1 like

@Djordy_reissue

2 likes

Dit is een goed betrouwbaar adres, en wellicht kan hier nog iets van de prijs af…?

Ik zou toch echt niet meer dan 3k voor zo’n ding betalen