Kent iemand een reparateur die ook vintage LED horloges kan repareren?
Ik heb een oude Japanse LED Lamp Digi Quartz die vreemd doet.
De display gaat wel aan maar telkens alleen met een vaste ‘set’ getallen. Ene keer allemaal 7’s, dan weer 1’en.
Iedere keer bij batterijen erin/eruit verschijnt er een reeks. Display blijft ook branden en drukken op de knoppen haalt niets uit. Display blijft hetzelfde.
Ik zou hem graag nagekeken cq. gerepareerd hebben. Je ziet ze niet veel meer en als deze het ook begeeft is er weer één minder in de wereld!
Ik zou je graag verder wijzen, maar mijn docent uurwerktechiek - die de hele jaren 70 en 80 actief professioneel meegemaakt heeft - had al gauw een alternatief voor de afkorting LED. Loopt Een Dag.
Ik ben een beetje bang dat die mensen die je hadden kunnen helpen, inmiddels vrijwel allemaal met pensioen zijn.
Ik lees nu wat het probleem is met dit horloge.
Je moet ff kijken, of de pushers wel schoon zijn, als er vuiligheid in zit, kun je ze niet diep genoeg indrukken, dus werken ze niet.
Gelijk ff nieuwe dichtingen plaatsen.
Succes
Al gedaan. Pushers bewegen normaal en horloge is verder ook niet vervuild of zichtbaar ergens gebarsten of gebroken. Ook geen batterij lekkage gehad.
Mijn ervaring tot nu was dan ook dat ze het of wel of niet doen en niet ‘half’ zoals deze. Vandaar dat ik ook dacht dat het wellicht iets kleins kon zijn (wishful thinking )!
Herkenbaar idd, maar toch… Mijn ervaring is ook dat wanneer ze niet snel stuk gingen, ze het ook ‘eeuwig’ blijven doen!
Soort van Loopt Eeuwig Door LED variant…