Vintage Longines

Dag allen,

Zou iemand mij iets meer kunnen vertellen over dit horloge?

Alvast dank!

2 likes

Longines L4.721.2 La Grande Classique Presence. Waarschijnlijk van rond 2004, meeste die ik tegenkom zijn van die tijd.

Echt vintage is hij niet, wel een mooi horloge.

3 likes

@Mipnick

Thanks voor je antwoord! Dit horloge ouder dan 2004. Het is een erfstuk dat voor deze eeuw gekocht is.

Heb je hier wat aan?:sweat_smile: Wat zou het mogelijk kunnen zijn?

Ja, dan is het eind jaren 90 ofzo. Zit een vlak glaasje in, dus uit de 60s of 70s zal het hoogstwaarschijnlijk niet komen. Op basis van het model nummer en correcte fotos kun je eens kijken wanneer hij begonnen is met productie.

1 like

Longines L990 is iig gemaakt vanaf 1977 dus super oud is het horloge niet.

Vanaf 1980 is er geen informatie om te bepalen hoe oud het horloge is aan de hand van de movement serial, dus je kan kijken of je het open kunt maken en of er iets opzoekbaars opstaat, maar waarschijnlijk is het zoals @mipnick zegt een horloge van recenter datum.

1 like

@Mipnick @Ruud oke, thanks guys!

Als je echt wilt kan je een extract of the archives bij longines opvragen. Zij weten wel alles over hoe je horloge verkocht is.

1 like

Leuk horloge. Ik denk ergens begin jaren 80. Je moet even zoeken op het nummer 990/6037 wat op de wijzerplaat staat, hier wat andre volgens mij: Longines automatic. Important movement, calibre 990, 1984 | Vintage Watches
Longines - Automatic Date / Dresswatch / Mint Condition - NO RESERVE PRİCE - Heren - 1980-1989 - Catawiki

1 like

Bonus :point_right: bij Longines is dit, in tegenstelling tot bij de meeste anderen, volledig gratis! Altijd de moeite waard dus. Hieronder de link. Let op, je wilt de extract of the archives. Niet andere certificaten etc. Die zijn niet gratis.

https://www.longines.com/en-nl/customer-service/certificate-of-authenticity

Succes nog!

1 like

Dat wist ik niet. Leuk van Longines.

2 likes

Super! Ga ik zeker doen!

1 like