Vintage maatje groter?

Hoi allemaal, ik duik steeds verder de vintage kant op….een tweetal werkende in bezit en draag ze graag.
Maar het valt me op dat tot nu toe de horloges uit die tijd een stuk kleiner zijn dan hedendaagse horloges.
Ik zoek naar goede opties met diameter kast maat zonder kroon van ongeveer 39mm met een dial maat van rond de 34/35mm…
Dussss laat maar komen de tips :grinning::pray:

Dat is akelig specifiek.

Je kan op Chrono24 wel zoeken op diameter. Er zijn “jumbo”'s van rond die maat van iig Omega.
Die zijn 38mm oid. Die zijn ook relatief veel dial.

Sommige vintage chronografen en divers zoals de Seiko Pogue zijn ook wat groter.

Welke stijl zoek je? Dressy? Diver? Sportief?

1 like

Daar is genoeg in te vinden, maar wat zoek je en wat is het budget??

Makkelijk: je bent Seiko fan. Daar is genoeg te vinden met jouw voorkeuren dunkt mij :grin:

Er is wel een en ander te vinden; maar nogal afhankelijk van wat je zoekt. Ik heb bijvoorbeeld de nodige Tissot Jumbo’s en die zijn meestal 37.5-38 mm (zonder kroon gemeten uiteraard)

2 likes

Hah idd keuze genoeg en dat is nou net het probleem gelijk….gisteren deze (zie foto) opgehaald en daar ligt toch wel de voorkeur en een omega devillle bijvoorbeeld…
Het budget gaat €900 zijn.

3 likes

Mooie verzameling!

1 like

Dank je; is wel het resultaat van een paar jaartjes zoeken; heel dik gezaaid zijn ze ook weer niet :sunglasses:

Die zwarte Tissot jumbo’s zijn :drooling_face:

Eigenlijk allemaal wel.

1 like

Inderdaad… ik zit even te googlen en er is geen een fatsoenlijk exemplaar te vinden. Helaas!

1 like

Ja het gros is behoorlijk versleten of verweerd :grimacing: :sweat_smile:
Of lelijk opgeknapt en voorzien van een (slechte) redial.

2 likes

Ik kan ook slecht kiezen :blush: :grin:

Zijn super. En allemaal anders genoeg ook.

1 like

Hoort dat zo, bij de tweede Tissot van links dat de kroon zo ver van de kast staat? wel knap horloge. Welke prijs klasse is zoiets

Klopt; kan misschien nog een stalen chrono met een donkere wijzerplaat erbij ofzo maar die zijn echt onbetaalbaar :grimacing:

Nee daar moet ik nog een keer mee aan de gang. Is een keer een andere kroon op gekomen maar niet echt een goed passende.

Op een veilingsite als ebay tegenwoordig meestal rond de 200-300 Euro voor een acceptabel exemplaar met een lichte wijzerplaat. Donkere wijzerplaten schaarser en duurder.
De chrono’s zijn een heel andere prijsklasse; reken op 2-3k voor een lichte plaat; donkere platen vanaf iets van 5k.

2 likes