Vintage met Kerst!(welke vintage draag jij met de kerstdagen?)

Hallo allen,

misschien leuk om te kijken wie een vintage klokje draagt met kerst.

Voor mij deze gouwe(gouden) ouwe…

Maar misschien deze als afwisseling…

Fijne kerstdagen iedereen!!!

1 like

Klasse Koen! (tu)

Hoe draag je jouw zakhorloge?

Ik heb hier nog een zakhorloge liggen van mijn grootvader, dat hij voor een bijzondere gelegenheid heeft gekregen, en dat zou ik op een iets wat “moderne” (lees: zonder gilet) manier willen dragen tijdens bijvoorbeeld de feestdagen. :slight_smile:

Groet, Glenn

Morgen deze vintage:

In je broekzak met een lange grove ketting aan een lusje van je jeans.

Hallo Glenn,

Bedankt voor t complimentje.

Zelf draag ik het horloge meestal in mijn broekzak. Het kleine zakje in de rechterbroekzak van een broek is een horlogevakje. Een niet te groot zakhorloge past hier prima in. Het belangrijkste is dat je er een ketting aan hebt, want mocht het horloge om welke reden dan ook vallen, dan kan hij niet op de grond vallen.

Zelf heb ik een vrij modern blauw katoenen gilet, wat ik deze dagen draag.
Is wel ontworpen om te dragen zonder jasje, dus met aan de achterzijde dezelfde stof als aan de voorzijde. Kan prima mijn inziens…

Maar goed, normaal draag ik het horloge in mijn broekzak. Is even wennen, maar dan is het zeer goed te doen.

Ik ben persoonlijk van mening dat het zakhorloge weer eens wat meer in de belangstelling zou moeten komen. Er zijn voor erg leuke bedragen horloges te vinden, welke qua kwaliteit en afwerking subliem zijn.
De kwaliteit van de Ulysse nardin is vandaag de dag te vinden bij horloges van enkele tienduizenden euro’s of meer. Alhoewel, dit horloge is zonder computergestuurde frezen gemaakt, maar met de hand vervaardigd en afgewerkt, ies wat vandaag de dag niet veel meer voorkomt.

Mijn beste,

Vandaag mijn: Omega uit 1947

Orologio Signaturis Temporis.B)-