Vintage met opvallende kleuren?

Beste horlogeforum,

Onlangs zat ik online te scrollen en zag ik een omega met een licht blauwe dail. Aangezien de zomer er aankomt en ik nog niks heb met een opvallende kleur sprak dit mij aan. Nu heb ik het gevoel dat de dail niet origineel is. Maar dat is omdat ik het nog nooit eerder heb gezien.

Nu heb ik dus eigenlijk twee vragen.

1. Heeft omega gekleurde horloges gemaakt? (Is de dail op de foto origineel)?

2. zijn er vintage horloges met gekleurde (felle) dail? (Groen, blauw, oranje, paars, ect)

Foto van de omega:

6 likes

Ik realiseer me dat dit niet super behulpzaam is, maar ik vertel graag alleen dingen zie ik zeker weet.

En wat ik zeker weet, is dat er uit bepaalde landen zeer veel vintage omaga’s komen met niet-originele, felgekleurde wijzerplaten. Ik kan je niet met zekerheid vertrouwen dat dit zo’n redial is, maar wel dat ik 'm persoonlijk voor geen meter vertrouw zonder een foto uit een catalogus of zo.

Overigens hoeft het trouwens niet per se erg te zijn. Voor een verzamelaar zal zo’n horloge niet interessant zijn, maar je kunt het ook zien als een soort grappige mod.

3 likes

Met name de jaren 70 (begin) Geneve lijn kon felle kleuren hebben. Het meeste wat via veilingsites wordt aangeboden in deze staat is echter opnieuw opgemaakt (“gerestaureerd” :rofl:).

3 likes

Dit is inderdaad een redial. Er zijn wel gekleurde platen gemaakt, maar niet met dit soort olijke kleurtjes.

3 likes

Jawel @flowert : de Genève lijn had dat.

De Chronostop en de Admiralty een beetje misschien, maar dat babyblauw? Welke dan?

Ik kan een redelijk gelijke case vinden. De wijzerplaat daarentegen…

heb ook zo mijn twijfels bij die omega, maar er is genoeg vintage te vinden met leuke kleurtjes

als je bij omega wil blijven, misschien een mooie dynamic

11 likes

Baby blauw weet ik niet zeker. Maar

wel. Kijk o.a. maar naar de Dynamic lijn. Ik ben intussen op zoek naar de andere modellen.

Ja, dat snap ik wel. Maar TS bedoelt neem ik aan al die te felle pastelkleurtjes die je vooral op eBay en C24 tegenkomt.

Ja, Omega heeft horloges gemaakt met gekleurde dials. Nee, de dial op bovenstaand horloge is zeer waarschijnlijk niet origineel. Ja, Omega heeft ook dials met felle kleuren uitgebracht.

Mooi artikel over geschreven op Omega Forums, zoek maar op ref.166.0164
Dit is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen :rofl:
Zonder gekheid: ze zijn er dus wel degelijk, echter de meeste zijn door creatievelingen aangepakt helaas.

18 likes

Ik heb kennelijk een ding voor paars.

4 likes

Yes

Early 70s

21 likes

Allen bedankt voor de reacties.

Leuk om te zien dat er genoeg alternatieven zijn die wel origineel zijn. Geeft weer wat richtingen om naar te kijken voor de volgende aankoop :slight_smile:

2 likes

Seiko heeft eind jaren 60 begin jaren 70 een hoop kleurrijke platen de wereld ingeschoten.

Als je gaat kijken naar bijvoorbeeld Seiko Advan of de seiko Sushiroll modellen. En niet te vergeten deze teal schoonheid.

6 likes

Zalig man die Seiko’s. En niet alleen de kleurtjes. De kasten, de wijzers, de markers.
Yummy stuff.

1 like

Hey ik mis mijn 5626-7250 hier in :joy:

11 likes

In Zuid-Korea is het nogal een trend om Omega oa te “restaureren” met kekke kleurtjes. De bay staat er vol mee. Let dan dus op.

Een Seiko met een grasveldje. :+1::+1:

1 like