Beste Lezer,
Mijn naam is Vincent en ben 28 jaar oud. Aangezien ik weet dat hier veel (vintage) horloge kenners op zitten, en ik er zelf niets tot weinig vanaf weet stel ik mijn vraag hier.
Ik heb kort geleden van mijn opa een oude Mido uit 1960 geërfd. Kort nadat mijn op deze Mido had gekocht heeft hij een crash gehad met zijn scooter. Hierdoor zit er een enorme barst in mijn Mido horloge, en is er op bepaalde plekken een laagje goud afgesleten. Er schijnt namelijk 80 micron goud op te zitten zoals mijn opa vroeger altijd vertelde. Ik zit er nu dus aan te denken om mijn Mido te laten repareren. Hiermee bedoel ik dan echt alles en dan naar origineel. Mijn vraag was daarom of iemand weet waar ik dit zou kunnen doen en of dit überhaupt nog wel de moeite waard is. En of ik hier echt met een waardevolle horloge te maken heb. Op internet worden namelijk wel Mido’s aangeboden maar voor totaal verschillende prijzen. Ze beginnen zo rond de 80,00 euro maar lopen op tot wel 3 000 duizend euro.
- Het klokje loopt nog wel gewoon prima, dus van binnen is niks mis.
Ik hoor graag of iemand weet over wat voor een horloge ik praat, en of je hier meer van/over weet.
Met vriendelijke groet,
Vincent.