Vintage Mido ocean star powerwind repareren uit 1960

Beste Lezer,

Mijn naam is Vincent en ben 28 jaar oud. Aangezien ik weet dat hier veel (vintage) horloge kenners op zitten, en ik er zelf niets tot weinig vanaf weet stel ik mijn vraag hier.

Ik heb kort geleden van mijn opa een oude Mido uit 1960 geërfd. Kort nadat mijn op deze Mido had gekocht heeft hij een crash gehad met zijn scooter. Hierdoor zit er een enorme barst in mijn Mido horloge, en is er op bepaalde plekken een laagje goud afgesleten. Er schijnt namelijk 80 micron goud op te zitten zoals mijn opa vroeger altijd vertelde. Ik zit er nu dus aan te denken om mijn Mido te laten repareren. Hiermee bedoel ik dan echt alles en dan naar origineel. Mijn vraag was daarom of iemand weet waar ik dit zou kunnen doen en of dit überhaupt nog wel de moeite waard is. En of ik hier echt met een waardevolle horloge te maken heb. Op internet worden namelijk wel Mido’s aangeboden maar voor totaal verschillende prijzen. Ze beginnen zo rond de 80,00 euro maar lopen op tot wel 3 000 duizend euro.

  • Het klokje loopt nog wel gewoon prima, dus van binnen is niks mis.

Ik hoor graag of iemand weet over wat voor een horloge ik praat, en of je hier meer van/over weet.

Met vriendelijke groet,

Vincent.

Welkom op het Forum.

Het is een horloge dat je geërfd hebt van je opa, dus is het de moeite waard om het te laten repareren.
Opnieuw een goudlaagje laten aanbrengen kost ongerveer € 65.- tot € 75.- en een glas wellicht € 15,-.
Ik kan via deze foto niet zien of er nog meer aan mankeert.

Met vriendelijke groet,
Inca

Als hij van je opa is geweest lijkt hij mij onbetaalbaar :wink:Ik zou hem een service (ong 50 euro) en een nieuw glaasje schenken en er verder van genieten. @inca mis ik ook een kroon of zit die ergens verstopt bij dit type ??

Vincent,

@dins1, natuurlijk, ook de kroon mist en ook de opwindstift zal wel vervangen moeten worden.

Ik stuur je wel een pb.

Met vriendelijke groet,
Inca

Mido, leuk merk. Zelf heb ik een vergelijkbare Ocean Star, naast diverse andere. Dat er 80 micron goud op zit, waag ik te betwijfelen. Als het een Omega zou zijn, was het een ander verhaal. Zelf denk ik eerder aan 20 micron, maar wellicht is er ergens op de kast een merkje te vinden. Kan het niet zien, maar volgens mij heeft het horloge een verzonken kroon, net als enkele van mijn Mido’s uit deze tijd.
Zou het horloge zeker weer in orde laten brengen, niet alleen omdat het mooi is maar ook vanwege de emotionele waarde. Dat het goed loopt, is natuurlijk het belangrijkste. Maar een servicebeurtje kan na al die jaren geen kwaad. Ook lijkt de wijzerplaat langs de randen wat verwering (of vuil) te bevatten. Hoe dan ook, als het horloge weer spic en span is, schat ik het op zo’n 150 euro.

@Inca , @Watch4Beauty.

Bedankt voor jullie reacties. Mijn opa heeft destijds ook geïnformeerd om deze Mido weer naar origineel te laten repareren. Maar dat zou dan 500,00 euro kosten, vandaar dan ook dat ik mij afvroeg of dit wel de moeite waard was. Mijn excuses dat ik dit niet in de beschrijving heb vermeld. Verder zie ik ook niet zo snel een teken dat er 80 micron in zit of überhaupt micron. Terwijl hij toch aardig zwaar aanvoelt voor z’n klein klokje.

Waarde in € is niet heel hoog, gezien de schade €100-150 als hij weer loopt maar omdat hij van je opa is geweest zou ik hem zeker proberen te laten herstellen.

PS , kroon en stift kan lastig zijn, ik heb eenzelfde horloge zonder kroon en stift en die stift past echt alleen maar in deze kast en moet je dus maar net zien te krijgen.weet natuurlijk niet of dit ook voor deze kast ook zo is.