Vintage Omega advies gevraagd

Hallo,

Ik overweeg deze Vintage Omega te kopen:

https://www.wristmenwatches.com/ItemsDesc.aspx?Id=4331&Name=VINTAGE%20SWISS%20OMEGA%20GENEVE%20DATE%20AUTOMATIC%20MENS%20PREOWNED%20WRISTWATCH%20CALIBER.1012

De verkoper vraagt 450,- euro met verzendkosten. Wat denken jullie, zou er veel aan dit horloge gedaan zijn hij ziet er bijna als nieuw uit? Iemand ervaring met deze verkoper? Hij heeft oa meer dan 300 Omega’s te koop! En wat te denken van een Favre Leuba van net iets meer als 3 tientjes? Ik dacht dat dit wel een van de betere merken uit vervlogen tijden was?

Ik hoop dat er hier kenners zitten die mij kunnen adviseren wel/niet kopen. Alvast bedankt!

Roel

Ik heb geen ervaring met de verkoper.
Het horloge ziet er mijn inziens wel origineel uit en is gemaakt tussen '72 en '84
Prijzen van vintage automaat Omega’s liggen gemiddeld rond de 350-450 euro.
Het horloge ziet er op de foto inderdaad wel erg goed uit.
Succes met je keuze!

1 like

het is duidelijk een redial. Repainted staat ook gewoon in de advertentie.
De prijs in mijn ogen bij lange na niet waard. Ik gok dat de Favre Leuba ook een redial is.
Dat is één van de merken die met bosjes uit India komen.
Succes met de zoektocht! Verdere vragen gewoon weer posten.

5 likes

En zo leer ik ook elke dag weer bij :slight_smile:

Vintage1982 is gewoon een topper op vintage advies :thumbsup:

1 like

Knakenklok. Paar tientjes waard. Heb vorig jaar eentje met gepatineerde (soort van tropical) met stalen band voor 250 verkocht. En die was 100% origineel.

1 like

Even wat anders, trouwens. Vanmorgen las ik een topic waarin een Tissot PR100 Automaat langskwam. Is me al 'ns eerder opgevallen dat een aantal Tissotmodellen behoorlijk lijkt op oudere Omegamodellen. Oordeel zelf…

Terug OT: succes met beslissen en/of verderzoeken!

1 like

Los van dat het er bij staat, hoe merk je op dat het een redial is? Ik zou zo snel niet zien dat dit zo is…