Vintage Omega bracelet

Hi guys! Ik heb op eBay een exemplaar van de 1170 band gevonden die ik nodig heb. Zoals verwacht, gaat de prijs al snel richting ‘niet leuk’. Tja, de band is nu eenmaal niet meer NOS te betrekken bij bijvoorbeeld Otto Frei, dus als ik 'm echt wil, zal ik de portemonnee moeten trekken, vrees ik.

Ik heb 'm nodig voor een 176.007, maar gezien de eindlinks komt deze waarschijnlijk van een memomatic. Da’s geen probleem: ik heb de correctie eindlinks al (dankzij Rikketik). Altijd een klein risicootje dat ik, door deze link hier te plaatsen, m’n eigen tegenbieders kweek, maar soit.

Voel je vrij om te reageren, bv. over hoe hoog je zelf zou gaan, wat het ‘waard’ is om een 176.007 in de originele staat terug te brengen, of meningen over de staat van de aangeboden band (of de belachelijk hoge verzendkosten).

Alvast bedankt voor jullie input!

volgens mij zit er behoorlijk wat rek in de band en “100% restored and polished” is ook niet echt een aanbeveling. Ik zou er geen hoofdprijs voor betalen

1 like

Ik zat eigenlijk al te denken om in plaats hiervan een Memomatic met originele band op de kop te tikken, de band eraf te halen, de Memo mooi op te knappen en voorzien van vintage leder & weer door te verkopen. Benieuwd of me dat minder zou kosten (even afgezien van het werk) dan deze bracelet…

1 like

Misschien te verkrijgen in Australie via Watchadoo (ebay)?

1 like

Ik heb dit jaar mijn Omega laten maken. Deze had ik in 1988 van min ouders gekregen. Toen met leren band. De reparatie was prijzig. Daarna wilde ik de originele band hebben. Ook deze was niet meer te bestellen bij Omega. Na lang zoeken vond ik hetzelfde horloge in matige staat maar wel met de originele stalen band. Deze heb ik gekocht voor 400 euro. Daar kwam nog 60 euro verzendkosten bij. In totaal heb ik dus 460 euro voor de band betaald. Heb ik er wel een reserve uurwerk voor het horloge bij. Dat dan weer wel.
Het horloge, compleet, in redelijke staat zag ik op Rikketik liggen tussen de 650 en 1200 euro. Heb ik er spijt van dat ik er 1460 euro voor heb uitgegeven om hem in ere te herstellen? Geen seconde. Voor mij was de prijzige reparatie en de extreem dure band het waard. Maar die waarde is wel puur emotioneel.
Kortom, wat is die band jouw waard? Maar volgens mij vind jij het die band ook waard maar wil je graag de bevestiging dat je niet voor knettergek gesleten wordt. :smile: En omdat er vele van ons soort mensen rondlopen zijn die vintage banden zo duur. Wij hebben helaas zelf die waarde eraan gegeven. :unamused:

Groet,
Arvid

1 like

Dat zou moeten lukken.

1 like

Dit dus :grin:

@vierport: nee helaas, een tijdje geleden al geprobeerd. Deze band wordt al dermate lang niet door Omega gemaakt dat er zelfs bij revisies door Bienne eind jaren '70 al een vervanger op ging.

@ghentwatch: misschien wel de beste optie inderdaad. Helaas is de enige 166.072 memomatic die op dit moment op de baai & chrono24 kan vinden, gelokaliseerd in Equador :neutral_face:

Geduld is een schone deugd :wink:

1 like

Deze band heeft wel heel veel rek als je het mij vraagt. Zonder hem echt in mijn handen te hebben gehad zou ik aan deze niet beginnen.

1 like