Vintage Omega Club.........Wie is daar nu eigenlijk lid van?

Lijkt me duidelijk…
Ik zal aftrappen



grt
Ger

Jaja erg mooi! Duurt nog een tijd maar dan komt m’n PO er ook op. VgrOscar

Ik wil dit oudje graag opgeven:)

Mvg Dennis

Prachtig!!!
Staan beide op het verlanglijstje samen met oa een ploprof;-) en een chronostop geneve driver

Ik heb er wat meer gehad. Op het moment is er dit van over.

Opnieuw opgemaakt. De 12 is een beetje slordig verguld.

Deze loopt iets te langzaam, moet bijgeregeld worden.

De onderste heeft een lastige datumverzetting (uittrekken en weer indrukken van de kroon). Een kwetsbaar systeem dat Omega niet erg lang heeft gebruikt. Dat is bij dit horloge dan ook defect. De punt van een heveltje is afgebroken en het onderdeel schijnt niet meer verkrijgbaar te zijn. Verder loop hij prima.

Omega Seamaster:

eindelijk een clupje waar ik me kan thuisvoelen…
Ik heb geen foto’s van de hele familie (5x geneve, 5x seamaster, 3x deville, 2x seamaster quartz en één deville f300 en dan nog wat los spul)
paar losse foto’s…


Groeten, Bas

Oja…Deze mag natuurlijk niet ontbreken…:slight_smile:

Mvg dennis.

Ik zal nog proberen om binnenkort wat foto’s te maken van de bumperautomaat uit 1950 (die mijn vrouw draagt, moet dus stiekum :slight_smile: ) en van de Chronostop Seamaster uit 1970 (pakweg). Dan nu een overzichtje zonder de Bumper. Hierbij al wel de 321 uit 67.

hans

Mijn beste,

Hierbij mijn Vintage Omega’s:


De Omega 30T2 SC uit 1947


De Omega 30T2 RG uit 1950


De kern van de zaak, caliber 265

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Vreugd,

de Geneve op de bovenste foto van mijn post heeft ook zo’n systeem. Ik heb er een aantal met die datumverstelling. Het zal een kaliber 565 zijn of iets in die buurt ?
Het is idd niet echt heel erg handig. Maar het betreffende palletje is vaak nog wel te verkrijgen. Ik heb er in elk geval wel eens nieuwe voor aangeschaft.

Kaliber 1020 heeft IMHO een hele mooie datumverstelling. Positie 1 is voor de datum, en als je in positie 2 de uren terugdraait, gaat de dagverstelling…

Bas

de respectvolle oudere generatie

beter

hmm wat niet goed gegaan

Je moet de onderste code ‘plakken’, de ‘IMG Code’…



Grt ger

ja zag ik was het vergeten, lange tijd niets gepost hier vandaar
staat nu goed

thnx

Omega F300


Omega 1611 Chrono-Quartz

Dank je Bas. Ik moet nog even opzoeken welk kaliber het ook alweer is, en zal het dan nog maar eens proberen.

Seamaster 145.024, caliber 861, uit 1973:

Met de bumperautomaat uit 1949-1950 die mijn vrouw draagt.

hans

en nog een, sinds vandaag op de originele leren band!! Seamaster Chronostop circa 1970

hans