Vintage Omega Constellation achterkant sluit niet

Hallo,

Ik heb een vintage Omega Constellation en hiervan sluit de achterkant niet (meer). Het lijkt alsof de kast of acherkant gebogen is. In een poging het te repararen is de pakking ook nogkwijtgeraakt.

Ik weet niet wat er gebeurd is, want ik heb hem zo gekocht. Ik kan niet terug naar de verkoper helaas.

Heeft iemand een idee wie dit zou kunnen repareren? Opsturen naar Omega kost inclusief reparatie 500-700 euro en dat is het horloge niet waard.

Veel dank!

1 like

Ga ermee naar een behoorlijke horlogemaker.

Dit is een klikbodem en die hoort met een geschikte pers dichtgeperst te worden.

Daarbij is vermoedelijk de pakking onmisbaar.

Als de bodem verbogen is zul je vermoedelijk toch bij Omega terecht gaan komen.

Is geen “klik” bodem maar inderdaad een bodem die mbv een speciale pakking op zijn plaats gehouden wordt.

Elke Omega horlogemaker zou u hiermee kunnen helpen. Eventueel om op zeker te gaan, dan ook de andere pakkingen vervangen.

Zo vintage is hij trouwens ook nog niet, type vanaf 1995

2 likes

Dat zou ik bij een horloge van 20+ jaar oud sowieso adviseren- net als een service.

Die pakking (een rode ring) houdt het achterdeksel vast.

1 like

Pakking is nodig. Met een goede pers en skills is die deksel er echt wel op te krijgen. Gewoon een goede horlogemaker zoeken die ook de originele pakking kan plaatsen. Die deksels worden soms met te veel geweld en te kleine tooltje geprobeerd dicht te maken met het gevolg dat ze iets hol geduwd worden en hierdoor iets te groot worden. Daar hoef je hem echt niet voor naar Omega te sturen of een full service voor te laten doen.
Voor dit type horloges zijn speciale doppen/kast houders waar het horloge inclusief uitstulpingen perfect inpast. Iedereen die Omega gecertificeerd is heeft zo’n full set - voor een godsvermogen - ooit moeten aanschaffen…

5 likes

Nieuwe pakkingen zouden inderdaad geen overbodig luxe zijn, deze heeft al flinke vochtschade.

1 like

Hoe dan? :thinking: :roll_eyes:

Pakking moet in het deksel worden geplaatst alvorens dicht te persen. Staat doorgaans ook expliciet vermeld in het deksel zelf. En, het afgeronde kantje (vaak alleen met een loupe te zien) van de pakking moet boven zitten.

Voor mij is het a-b-c maar er zijn mensen…

3 likes

Dank allemaal voor jullie antwoorden. Iemand advies voor een horlogemaker in Amsterdam? Ik ben bij 3 geweest in Amsterdam maar die konden het niet. Bij Gassan, Ace & Dik en Omega boutique wilden ze hem alleen opsturen…

Ed Schouten in Akersloot. Zoek op Timefix. Da’s iemand die niet snel opgeeft.

1 like

Slecht te zien, feilloos te voelen.

1 like

Beste,
Probeer Nusselein Kinkerstraat 284 Amsterdam eens.
Misschien kunnen die helpen.
Succes.
Groet
Jan

Nusselein lukte het niet en heeft de pakking gebroken in het proces. Geen succes dus.

1 like

Ed al gebeld? :man_shrugging:

Anders Wesselink en Vreeker, daar loopt (bijna) iedereen op het forum mee weg. In Amsterdam zelf ga je het niet vinden.

1 like

Dank allen!

1 like