Let op!
Voordat je hier een bericht plaatst is het goed om te weten dat:
het niet is toegestaan om hier een horloge aan te bieden voor verkoop;
dit geen taxatieforum is;
je account wordt verwijderd als je toch probeert om een horloge aan te bieden voor verkoop;
goede foto’s essentieel zijn als je een vraag hebt over de oorsprong of originaliteit;
niet iedereen die reageert of antwoord geeft, ook daadwerkelijk verstand heeft van jouw horloge.
Als je het bovenstaande hebt gelezen, haal deze tekst dan weg en plaats je bericht!
Graag jullie mening / expertise over deze Constellation uit 1959.
Klopt dial, kroon en uurwerk qua leeftijd en “matching”?
Geen idee; maar als ik naar de plaat kijk, lijkt er iets aan de hand. Bij de ster, en heel wat van de uurmarkers, lijkt schade/aantasting te zitten? Zou evt door de slechte foto kunnen komen maar ik zou, als ik jou was, wel even een betere foto van de plaat vragen.
Ik had overigens wel een andere, en gesigneerde kroon verwacht. Maar misschien dat er mensen zijn die wel weten waar ze het over hebben die daar iets zinnigs over kunnen zeggen
Ik had idd ook al de indruk dat de muizen aan de dial geknaagd hebben; maar een dial mag wat karakter hebben
Is een originele kroon/stift makkelijk te vinden/te vervangen?
Inmiddels niet meer aan te passsen, daarvoor heb je wel wat tijd maar geen twee uur.
On topic: ik zou hem overslaan. Schade komt door vocht en je weet niet wat dat verder aan de hand is. Ik vind het geen karakter meer…
Mij lijkt het alsof de kastpoten aardig gepolijst zijn. Dit is denk ik goldcapped en hoort een hexagonale kroon te hebben. Die worden lastig en zijn dus erg duur.