Vandaag mijn Omega teruggekregen van de horlogemaker. Ik heb deze op de kop getikt en daarna meteen weggebracht voor onderhoud. Er was wat achterstallig onderhoud maar nu weer in topconditie.
Heeft iemand enige info over dit horloge en evt. waarde?
Ik ga dan maar eens op zoek naar een mooie band. Iemand enig idee hoe die eruit moet zien?
Mijn horlogemaker heeft er ook nieuwe lumen op gestipt maar ben er niet echt blij mee… wil ze er weer af laten halen
Ik vrees van niet. Lume bevat volgens mij oplosmiddel en dat zou best eens een beetje de lak van de wijzerplaat kunnen oplossen. Die bolletjes krijg je er misschien wel weer af, maar wel kans dat er afdrukken van achterblijven.
Moderne lume is niet giftig, radium of tritium lume wordt allang niet meer gebruikt. Mogelijk zitten er nog wel resten origineel tritium lume onder, maar na 40 jaar is die nauwelijks nog radioactief.
Ik probeer stukjes tritium lume zelf wel altijd netjes op te ruimen, niet er in te blazen en daarna de werkbank met een vochtige doek af te nemen, maar verder maak ik me er niet zo druk over.
Pas wel op met scherpe dingen op je wijzerplaat, ik zou voorzichtig met een cocktailprikker beginnen (of Pennehout als je dat hebt).
Heb inmiddels alle lelijke lumen eraf laten halen. Ben erg blij met mijn Connie.
Heb ook een Omega Seamaster gevonden met een zelfde bandje… denk toch stiekem dat ik een origineel bandje heb… foto’s met witte achtergrond is Seamaster de donkere achtergrond is Connie.
Kan ook geen gegevens vinden van dit model met stalen band… ik zie dit model alleen op lederen band.
Zou het kunnen dat deze alleen op leer is uitgebracht?