Vintage Omega gekocht, maar wat is het nu eigenlijk?

Zojuist deze vintage Omega gekocht, maar ik heb geen idee welk type het is, uit welk jaar het komt of wat dan ook. Weten jullie meer?

6 likes

30T2, voor het jaartal zal je even de kast moeten openen, ik gok grofweg rond 1945.

2 likes

Boenk erop denk ik.

Mooi hoor!, ik denk ook een 30T2 PC omstreeks 1945.

Leuk hoor, een jaren 40 of begin jaren 50 30T2, kast kan een staybrite zijn dus volledig van rvs. De kroon heeft zijn beste tijd wel gehad en ook de pitting aan de wijzerplaat is erg jammer want dat krijg je niet helemaal weg vrees ik.

1 like

Ziet er erg mooi uit! Misschien een klein beetje onbeleefd,maar wat heb je ervoor betaald? :slight_smile:

Mooi ding hoor! Ook die stalen band past er super bij. Dibs, mocht je die alsnog weg willen doen voor een leren band oid :wink:

Die stalen band gaat de vuilnisbak in, is een beetje lelijk eraan geknutseld. Ik denk dat ik deze zelfs nog wel nieuw heb. Het zijn van die goedkope algemene banden die je op elk horloge kunt zetten.

Uit 010 toch?

lekkere vintage dresser!

Prachtige vintage !!

Dit is een- / dezelfde uitvoering, een 30T2 Staybrite ( = case van rvs ) uit 1940, dus Jurgen …

http://www.chrono24.nl/omega/del-1940-acciaio-staybrite-calibro-30-t2--id4328058.htm

Gekkehuus heeft 't, zoals steeds en vaker, bij het rechte eind, Jurgen !

Klopt

Dat Staybrite staat niet op het deksel, dus ik hoop dat het toch een stalen uitvoering is. Binnenkort kan hij naar de horlogemaker en dan hoop ik een foto van het uurwerk te kunnen maken.

Het moet er in ‘t Engels op staan, op de case, Jurgen.
Dus "staybrite’’ moet op de case staan gegraveerd.

Jurgen, ik hoop met jou, dat hij toch van rvs is, de case van de Omega 30T2.

Staybrite is nergens vermeld, dus ik neem aan dat hij van RVS is.

Mijn 1944 30T2 SC is ook ‘gewoon RVS’