Vintage Omega Genève

Goedemorgen iedereen!

Ik heb mijn masterscriptie gehaald en wil mezelf daarom trakteren op een nieuw horloge. Mijn oog is gevallen op een Omega Genève op Chrono24. Het horloge staat te koop voor €930 en na een kleine onderhandeling hebben we een prijs van €800 afgesproken.

Het horloge ziet er, voor zover ik dat kan beoordelen, erg strak uit. Ik heb voorheen alleen nieuwe horloges gekocht en heb weinig verstand van het beoordelen van vintage horloges en de originaliteit van de onderdelen. Daarom maak ik graag gebruik van jullie expertise voordat ik, blind door enthousiasme, misschien een miskoop doe.

De verkoper geeft aan dat het horloge in april 2025 een servicebeurt heeft gehad. Hierbij zou het uurwerk volledig uit elkaar zijn gehaald, schoongemaakt en geolied. Hij kan hiervan alleen geen factuur laten zien.

Zien jullie op basis van de foto’s nog gekke dingen? En zijn er nog punten waar ik rekening mee moet houden bij het kopen van een vintage Omega?

Alvast bedankt!

5 likes

Lastig in te schatten. Of alles klopt. Wat zeker opvalt is de afbeelding op de achterkant dat heb ik in ieder geval nog nooit gezien. In combinatie met de chinezen letters mogelijk verklaarbaar maar er zou toch echt een omega teken op moeten staan. Mogelijk een speciale uitvoering ooit gemaakt voor een bedrijf of de Chinese markt. Maar daar zou de verkoper meer over moeten weten. Ik zou in ieder geval graag willen weten waar dat afkomstig van is. Het uurwerk zelf is volgens het serienummer uit 1972. Succes in ieder geval.

3 likes

Het is Japans en er bestaan er meer van:

Voor de rest kan ik inhoudelijks niks nuttigs zeggen, behalve dat ik een broertje dood heb aan ongedocumenteerde service beurten. De caseback triggerde mij ook.

1 like

Erg fraaie Omega Genève met een mooie en strakke wijzerplaat. Caliber 613 geproduceerd in 1972. Het is zeer aannemelijk dat uurwerk en kast bij elkaar horen. Licht gepatineerde wijzers. De kast lijkt mij (licht maar netjes en strak) gepolijst. Verder lijkt alles origineel (of met originele onderdelen hersteld, zelfs het glaasje) schoon en in goede staat. My two cents.

3 likes

Afstudeer kado (volgens Ai), inscripties geven dat aan. Mooi horloge :ok_hand:t2:
Door die stichting zijn vaker omega horloges aangekocht en gegraveerd.

4 likes

Haha dan is het meant to be :student:

3 likes

Bedankt allemaal!

Mooi exemplaar hoor! Leuk horloge.

I.v.m. de inscriptie toch de vraag: is het een Europese verkoper of daarbuiten? Onverwachte Import zou zonde zijn.

Is het een particulier of officiële handelaar? In beide gevallen heb je namelijk wel echt andere rechten via chrono

Oh ja :face_with_peeking_eye::smiling_face: proficiat. Past er inderdaad mooi bij.

Mooi horloge. Ik kan het heel lastig zien, maar het uurwerk lijkt nogal droog. Tevens hier en daar wat vuil en die pakking lijkt ook zijn beste tijd gehad te hebben.

Ik raad je aan om hem even te laten checken bij een horlogemaker want die service zonder bewijs, zou ik persoonlijk met een korrel zout nemen.

Veel plezier ermee!

Prima koop :+1: Ziet eruit als een keurig horloge, frisse wijzerplaat, origineel glas/kroon en die caseback is een leuke toevoeging imo.

1 like