Vintage Omega hulp?

Recent via Catawiki als cadeautje voor mijn vriendin deze vintage omega buit gemaakt. Vandaag binnen gekomen, hij loopt netjes en tikt fanatiek bij even opwinden maar heb helaas zelf weinig verstand van vintage horloges. Wie kan me er iets meer over vertellen? Volgens mij komt hij uit 1930s en zal het destijds geen high-end horloge zijn geweest…

Service historie niet bekend, dus wil hem nog wel even laten servicen ergens/ door iemand. Iemand suggesties waar ik dit netjes kan laten doen? (Woon in Nijmegen, werk in Eindhoven ergens in de buurt)

10mm vaste lugs , kast 15 mm zonder de kroon en verticaal 25 mm.

Hey Roy,

Die komt inderdaad van mij, zoals al in PB aangegeven. Leuk art deco model met cross hair wijzerplaat.
Service is niet direct nodig, omdat de amplitude erg krachtig is ( 270 uit mijn hoofd) en loopt ongeveer +8/+10 sec per 24 uur. Je zou het natuurlijk wel kunnen laten doen, puur voor de gemoedsrust.
Vragen/opmerkingen e.d. kunnen ook via pb, ik geef graag antwoord.

grtz Melvin

En Melvin heeft hem ook op Catawiki weer van mij gekocht een heel poos geleden, grappig om hem nu weer hier terug te zien.

Dacht al dat dat hetzelfde klokje was aan de foto’s te zien. Weet jij toevallig dan iets van service historie :wink: Vrees dat ik er ditmaal wel wat meer voor heb betaald.

Ook geen servicegeschiedenis bekend, dat heb ik aan Jeanot gevraagd voordat ik begon met bieden haha. Anders had ik het vermeld.
Ik heb hem vrij goedkoop kunnen kopen en wat opgefrist en een nieuw bandje eraan gezet.
Vooraf heb ik hem op 100-120 euro geschat, dus je hebt er misschien iets teveel voor betaald, maar niet overdreven.
Dat krijg je als je er verliefd op wordt :wink:

Leuk hoor! Je kunt een Omega op twee manieren dateren: het referentienummer op de binnenkant van de caseback opzoeken in de Omega Vintage Archive of het serienummer op het uurwerk vergelijken met jaargang lijsten. De eerste is het meest accuraat maar lang niet alles is vindbaar.

Het spijt me dat ik je daar niet aan kan helpen. Zoals ik al zei is de wijzerplaat met het uurwerk in de deksel gedrukt. Dat zat behoorlijk vast en ik wilde niet gaan wroeten en beschadiging riskeren. Vooral omdat het uurwerk prima loopt.
Het serienummer en ref nummer kan ik je dus helaas niet vertellen.
Wellicht een horlogemaker bij je in de buurt.

Bedankt voor alle uitgebreide reacties. Heb dan besloten hem nog geen service te geven en hem zo te laten. Zitten een paar krassen op de kast vrij oppervlakkig. Denk toch dat ik dat zo laat en hem niet laat polijsten.

Nu de zoektocht naar een mooi leren bandje ingezet :wink:

Zoals Melvin al aangeeft kan ik je helaas ook niets vertellen over de servicehistorie. Heb deze gekocht in een lot van horloges en hij komt uit Frankrijk of België dat is alles wat ik weet.
Ik heb er minder voor gekregen dan jij nu betaald hebt maar Melvin heeft de wijzerplaat wat wel schoongemaakt en hij is dus in betere staat dan toen ik hem verkocht.
Hij loopt goed dus ik zou hem voorlopig zo laten, gaat hij ooit achter lopen dan kan je hem altijd nog een servicebeurt geven.

Bedankt! Zo heb ik alles bij elkaar toch nog behoorlijk wat historie van het horloge.

Dankzij een mooi bandje van Ko helemaal af :smile:

Met mooie hoekige Omega gesp.

2 likes

Vintage dameshorloges gaat het helemaal worden, dat is alvast mijn voorspelling voor volgend jaar.

Nou,liefst niet te populair. Het moet nog wel een beetje betaalbaar blijven :wink:

Hahaha :smile:

Ziet er weer goed uit :+1: