De negatieve emotionele waarde van opa die na de aankoop langs de Autobahn erachter is gekomen dat ie geflest is
Leuker kunnen we het niet maken…
Nee, dat is geen mening. Er zijn.soms modellen waarover je nog kunt discussiëren, maar dit is een schoolvoorbeeld van een autobahn-Omega waarbij je echt alle vinkjes kunt plaatsen.
Nepper dan dit ga je echt niet vinden. Hoe vervelend voor TS dan ook. ![]()
Wat is dat autobahn concept? Kon je vroeger nephorloges kopen aan de autobahn? Wild.
Eerder Turkije denk ik. Maar goed, als je, zoals TS al ruim 4 jaar HF lid bent had je dit zelf al kunnen bedenken.
Beetje hetzelfde als tegenwoordig “high end” messensetten waar de verkoper plots heel snel vanaf moet op de parkeerplaats.
Beide
Graag gedaan.
Ik denk dat je prima geholpen bent met de antwoorden. Naast identificeren, is het om te beginnen, minstens zo belangrijk eerst te weten of het een echte is.
Je begon je vraag een tikje lyrisch, misschien speelde dat mee bij de soms wat korte antwoorden.
Ook die van mijzelf. ![]()
@Ruud kan soms redelijk scherp door de bocht zijn in zijn bijdragen. Maar hier is het gewoon 100% een feit dat dit een nep-Omega is, hoe lullig dat ook klinkt voor een horloge dat emotionele waarde kan hebben. Het maakt het er geen echtere Omega door. Ik heb zelf de nodige vintage Omega’s onder mijn neus gehad en ook vintage neppers. Die laatste categorie is dan een kwestie van “gauw weer dichtmaken en met tekst en uitleg retour”. Dit is er helaas eentje van.
Een dubieuze eer voor Omega is wellicht, dat het een van de vroegst nagemaakte A-merken is. In de jaren '50 begon het al.