Vintage Omega identificeren :) (Helaas nep)

Hallo! Ik heb opa’s oude doos weer eens geopend en kwam dit prachtige vintage omega exemplaar tegen. Kan iemand mij helpen met het identificeren van het horloge? Heeft iemand een idee wat voor model dit is? Het enige wat ik heb kunnen achterhalen is dat het gaat om een “banana tank”(?) en hij 18k / 0750 gestampt is dus dat zou betekenen dat het gaat om een 18k witgouden horloge. Art Deco stijl/periode ? 1920?

Ik zal hem zsm laten openmaken door een horlogemaker om te kijken wat er aan de binnenkant staat en wat voor uurwerk het is.

Dank!

2 likes

Hier is een kunstenaar aan het werk geweest. Redial alarm imo.

5 likes

Een Omega met gravering “op” het deksel???
Geen gesigneerde kroon?

3 likes

Dit is een nep Omega, google maar eens op fake 18kt Omega of gebruik de zoekfunctie op dit forum. Heb hier in het verleden al een aantal keer een linkje geplaatst…

6 likes

Vroege (60-70s) nep omega inderdaad.

3 likes

Dit is een prachtige “Autobahn” Omega, pure nostalgische waarde, meer niet. Ik snap
Wel dat opa die in een doos heeft weggestopt :partying_face:

4 likes

Opa heeft helemaal niets in een doos gestopt, opa is dood gegaan en zijn spulletjes zijn bij elkaar verzameld.

Bedankt voor de leuke opmerking.

2 likes

Dank voor jullie antwoorden!

2 likes

Had je deze over het hoofd gezien toen je de vorige keer die doos voor het laatst open maakte?
Zaten er nog meer horloges in?

2 likes

nee, geen horloges. De inhoud van die doos was verrassend minder stoffig dan jouw humor :wink:

1 like

Ik snap je reactie. De reacties lopen niet over van enige empathie. De nogal directe objectieve mening op basis van een oordeel van een foto is van het niveau AI.
Maar zonder enige achtergrond is en blijft het giswerk.
Ik durf niet meer te zeggen als het niet bekend is dan is het nep. Laat /maak het open en beoordelen door iemand die dat daarop kan

Dankzij advies van een “kenner” van meubels heb ik net 3k aan vintage veilingwaarde weggegeven.
Boeit me niet zo maar op basis van een (ook mijn fout) slechte foto had de kenner even over het hoofd gezien dat het geen oude meuk is, maar vintage design :joy::joy:

Gelukkig kan ik er om lachen En ik gun de nieuwe eigenaar overigens zijn nieuwe bezit. Was een super leuke gast die het echt mooi vond zonder te beseffen wat ie kreeg.

Als je er een gevoel bij hebt zijn horloges altijd meer waard
Ik hoop dat je het begrijpt

Het is geen giswerk. Bovenstaande is nep.

7 likes

Dat is een mening en die betwist ik niet. Probeer het alleen iest minder direct en rekeninghoudend met de emotionele waarde van iemand te verwoorden.
Maar prima als jij het zo kwalificeert.

Het is geen mening. Het is een feit.

Ik vind mijn reactie netjes genoeg. Je kunt beter van t internet af als je hier niet tegen kunt.

6 likes

I won’t even dignify that with a response

Zaai geen verwarring als je niets inhoudelijks te melden hebt.

5 likes

Waar las jij humor?
Je schrijft dat je de doos weer eens open maakte en dit horloge zag.
Ik vraag me dan echt af hoe het komt dat je het de vorige keer dat je de doos opende dit horloge niet zag.
Afijn, maakt ook niet, wel benieuwd wat je de volgende keer nog vindt aan horloges.:slightly_smiling_face:

3 likes

Ik heb hier diverse dozen hier gevonden met diverse inhoud. Meeste was met de kennis van nu niet het delen hier waard. Dat kon ik ook met mijn beperkte kennis beoordelen.
Blijft overeind dat 40 jaar en langer geleden er minder merkbewust gekocht werd.
Hoewel de marktwaarde nihil kan zijn kan iets emotioneel wel waarde hebben.
Leuke zoektocht door kisten is dan toch ook weer een avontuur. Zeker als je nog lang niet alles hebt gezien en gewogen.

Veel plezier daarmee

TL-3 humor :wink:

1 like

Een nep Omega?