Vintage omega informatie

Een vriend van me heeft een vintage omega seamaster geërft van zijn vader en zou graag wat meer uitleg willen hebben over dit bepaald model.

Ook zoekt hij naar enkele schakels om de bracelet groter te maken zodat hij deze ook kan dragen.

Is er iemand die hier wat extra uitleg over kan geven?

• Info over het model

• Wat een service kost en waar hij hiervoor terecht kan.

• waar hij eventueel links kan vinden

Alvast bedankt!

Info van het forum.

Het betreft een Seamaster Compessor met referentienummer ST 166.042 uit het jaar 1969. Het caliber is de Omega 565, een automaat met zwanenhals fijnregulering. Het caliber 565 werd volgens de Omega site ontwikkeld in 1965/1966.

Het bijzondere van dit horloge is dat de kast middels 4 veren als het ware dichtgeklemd zit, vandaar de naam Compressor.
Het is onmogelijk het horloge zelf te openen. Er is een speciaal hulpstuk voor nodig.

4 likes

Mooie Compressor :ok_hand: service bij een van onze horlogemakers of met Omega account of net batterij onderdelen op voorraad. De eerste kost geld, de tweede minder. Lastig in te schatten omdat je niet weet wat je kunt verwachten.
Tav de schakels: misschien zijn deze nog leverbaar @BMWX6M ? Zo niet: zoeken op het web. Vraag uitzetten bij een van de bekende vintage handelaren hier op het forum ( ben de naam even kwijt)

1 like

Gaaf ding. Ik zou @peterlc vragen indien prijs sensitief, of bij omega aftikken als je geld je niet boeit en je m als nieuw wilt hebben.

Zit die verkleuring aan de rand in t glas of op de plaat?

Links is kijken bij omega, of geluk hebben in de tweedehands/pre-owned/ebay markt. Op de endlink staat t bandnummer als t goed is.

1 like

Dat staat in de clasp. De end links hebben een eigen nummer.

Mooi ding! :ok_hand:

1 like

Je hebt natuurlijk gelijk. Tis nog vroeg. :joy:

1 like

Als ik het zo zie @Ruud is het lekkage schade. Komt vaak voor bij dit model.

1 like

Ik denk het ook… en vintage blauwe platen zijn err… tricky

1 like

Schakels zijn niet meer nieuw te bestellen bij Omega.

REF 114ST1116 mocht dit helpen in de zoektocht.

Wijzerplaat nieuw nog in zilver beschikbaar, geen blauwe meer.