Vintage Omega, maar welke?

Hoi iedereen, Met kerst mijn oude Omega weer eens uit het stof getrokken. Ooit op een veiling deze handopwinder op de kop getikt, maar weet nog steeds niet wat voor model dit is. Het lijkt op een Deville, maar er staat niets op de wijzerplaat.

Hebben jullie een idee van type en leeftijd?

2 likes

Adhv het ref nr kun je achterhalen welke Omega je hebt, dit staat op de binnenkant van het achterdeksel.
Adhv van het serienr. op het uurwerk kun je bepalen wat de leeftijd is.

Dank. Heb me door de juwelier laten vertellen dat het niet verguld, maar massief is. Dacht 14kt.

Dan ga ik hemmaar eens open laten maken, bedankt!

Staat niets achterop en heb helaas geen foto van de binnenkant.

Die ziet er mooi uit! 36mm?

Wil niet altijd wat zeggen hoor, bezit ook een volledig 80 micron vergulde… :wink:

Achterkant is ook goud.

Dank je! Denk eigenlijk nog wat kleiner, moet hem eens opmeten:slight_smile:

Daar heb je gelijk in, binnenkant deksel geeft dan ook uitkomst ivm evt goudmerkje…

1 like

Het zou ook een monobloc kast kunnen zijn, dan zegt de kleur van de achterkant weer helemaal niets, dan is de achterkant vrijwel altijd goudkleurig, of hij nou massief is of niet. :sunglasses:

1 like

Denk je dat echt of…
Voor de rest heb je ook gelijk :wink:

1 like

Dergelijke dressers hebben regelmatig een monobloc kast, maar of dat bij deze ook zo is, werkelijk geen idee :laughing:

1 like

Leuk horloge! Wanneer je het 8 digit serie nummer hebt van het caliber, heb ik een lijst van de productie jaren. Jaren 60 denk ik. Mijn monobloc ziet er anders uit dus vermoed een andere kast. Met schroef deksel. Foto achterzijde zou helpen.

Hoewel, anders?? :thinking:

Deze monobloc heeft stalen achterdeksel. Bezel, (bovenste deel monobloc eigenlijk) is gold plated. Daar zat een behoorlijke kras op. Gewoon weg kunnen poetsen, is dus een zeer dikke laag, of massief goud. Je ziet dat de lugs, in dit geval, een geheel vormen met achter deksel.

1 like

Zie net dat er 750 in een vd lugs staat gegraveerd. Dat staat gelijk aan 18kt toch? Nu dat ding nog open laten maken en dan zijn we er;)

1 like

Nog een advies, niet open laten maken bij de eerste de beste juwelier om de hoek.

Liet ik ook eens doen in mijn eerste “hobby” jaren, en leverde een forse kras op achterdeksel op. En zonder excuses. Maar horlogemaker dus! :blush:

Goede tip, dank je! Hopelijk zaterdag even langs een prima juwelier, dan kom ik met wat foto’s van de binnenkant:slight_smile:

1 like

Heb ook zoiets.

Deze is goud en het deksel ook.

1 like

Ja die lijkt er zeker op. Alleen jouw bezel heeft een iets meer afgeschuind kantje dan die van ts?
En is een automaat. Heeft die van jouw een schroef deksel trouwens?

Deze zou een schroefdeksel hebben zie ik nu.

Naar mijn weten stond Genève er altijd op. De eerdere Seamasters daarentegen hadden vaak nog geen “seamaster” op de dial. Ook met gladde achterkant. Deksel (type kast) in combi met caliber nummer geven de oplossing.