Vintage Omega met diamanten

Ik weet dat dit soort berichten vaker voorkomen, maar dit keer is het echt zo…echt waar :slight_smile:

Bij het opruimen van oma’s huis (want kan niet langer zelfstandig wonen) komen we een Omega horloge tegen. Niet in originele doos en ook geen papieren, maar twijfel over de echtheid hebben we niet. Diamanten zouden 0,20 karaat moeten zijn.

De waarde maakt niet zoveel uit, wel ben ik benieuwd of iemand weet welk type dit is en uit welk jaartal?

6 likes

Leuke vondst! Is het lastig om de caseback los te halen? Met het serienummer op het uurwerk is het vrij eenvoudig om het horloge vrij nauwkeurig te dateren.

Referentie staat vaak vermeld op de binnenkant van de caseback, al weet ik niet of dat bij zulke kleine dameshorloges ook het geval is.

Lijkt me Omega Saphette uit een jouallerie serie, ergens begin jaren 60. Is het wit goud? We een chique modelletje.

3 likes

Eens, lijkt mij ook een Sapphette echter iets eerder: eind jaren 50 hezien de getoonde voorbeelden in het boek van Marco Richon. Denk dat het wit goud is, check even de merktekens :+1:

Zou het kunnen dat de diamanten later op de band zijn gezet? Zo komt het bij mij over, al moet ik wel toegeven dat ik geen kenner ben.

Dank voor jullie reacties, nu weet ik iig welk type het is :slight_smile:

Witgoud moet ik even controleren en die diamanten lijken er achteraf misschien wel opgezet idd.

Wat een mooie is dit