Vintage Omega met logo op kroon?

Ik kwam dit tegen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

http://omegaforums.net/threads/do-all-omega-crowns-have-logo.8151/

Het is duidelijk dat de alleroudste Omega horloges geen logo op de kroon hebben. Op een gegeven moment is dat (geleidelijk?) ingevoerd.

Bij een vintage zonder logo denk je gelijk de kroon is vervangen, maar dat hoeft niet zo te zijn. misschien is het juist wel de originele kroon omdat het horloge in 19?? zo is afgeleverd!

Sterker nog, je zou kunnen denken dat een zwaar vintage Omega met logo juist is voorzien van een nieuwe (of replica?) kroon.

Het horloge zou zijn van 1944. De incabloc was toen al uitgevonden.
Ik dacht dat kronen met logo pas in de jaren 60 gemeengoed zijn geworden.

Dus op zich zie ik er niets vreemds aan, maar ik ben geen Omega kenner.

Ik vind het niet zo gek. Mijn Omega heeft ook geen gesigneerde kroon en is wel degelijk origineel. Van wat ik in de boeken heb gelezen, zijn ze daar begin 50’s mee begonnen. Je zou het ref nummer in de vintage Omega database kunnen opzoeken en de afbeeldingen kunnen vergelijken.

Gelukkig, dan hoef ik geen andere kroon te gaan zoeken voor deze Omega uit 1935-1936 :slight_smile:

Wel een andere band, ik denk niet dat die origineel met logo van omega is.

Gaaf hoor. Ik had hem al gezien in de sneak preview :wink: Wat is het ref nummer?

Eigenlijk is het topic vervuiling, want ik was bezig met uitzoeken van de invoerdatum logo op kroon, maar op de deksel staat 8799571, op het uurwerk 8042725.
Verder weet ik nog niet veel want ik moet hem nog openmaken.

Ok dat is niet helemaal duidelijk. In ieder geval begin jaren 50, heel misschien eind jaren 40. Jouw horloge zou in ieder geval geen gesigneerde kroon moeten hebben. Het ref nummer staat aan de binnenkant van het deksel, dan kan je meer uitpluizen.

Je stelt je vraag een beetje via een omweg maar het gaat er dus om wanneer Omega horloges een gesigneerde kroon kregen.

Ben ook wel benieuwd naar de overige merken. Voor Pontiac ga ik ervan uit dat het dan jaren zestig exemplaren zijn. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere op dit gebied.

Hetzelfde geld ook voor de gespen maar die zijn meestal al verdwenen bij de meeste horloges.

Ik heb eens ergens gelezen dat een logo op de kroon voor het eerst is gedaan bij de eerste serie Seamaster. Dat zou dan in 1948 zijn ten tijde van het 100 jarig bestaan van omega.
De andere Omega modellen zijn pas in de loop van de vijftiger jaren voorzien van kroon met logo.

Hier nog meer informatie over Omega logo’s maar dan in het glaasje.
http://omegaforums.net/threads/omega-symbol-on-crystal.8062/

Dat schijnt ook in de loop van de vijftiger jaren geleidelijk te zijn ingevoerd.

Dat is ook de info die ik overal tegenkom. Het probleem is altijd dat er nooit voorbeelden worden getoond. Meestal is het gewoon een stuk tekst, iemand heeft iets gezien of gelezen.
Als je het echt wil weten, zal je originele documentatie moeten vinden waarin er afbeeldingen staan van alle horloges die uitgebracht werden. Die zijn er naar mijn weten niet, of alleen de voorkant en dan zie je de kroon nog niet duidelijk.