Vintage Omega op het oog, expertise nodig

Heb er vrij weinig verstand van, dus hou het maar simpel. Is dit wat? :

Er zitten bubbeltjes op de wijzerplaat, zou waterschade kunnen hebben gehad.

Staat al op gereserveerd?

Niet dat ik kan zien…

Wat een geld voor zo’n duf ding

3 likes

We hebben niet allemaal het geld voor een gouden constellation :slight_smile:

1 like

Nette Seamaster. Ik zou me geen zorgen maken over de patinering van de wijzerplaat maar wel over de prijs die ik ong. 2x te hoog vind.

1 like

Een stalen dan!

Helaas kan ik geen topstaat vintage omega vinden voor 3-400, die wat ik kan vinden in die prijsklasse zitten allemaal onder de krassen etc. en dat trek ik persoonlijk echt niet. Of het blijkt weer een redial te zijn etc.

Maar effe serieus, hij bevalt me niet.

Op de meeste pics met lume (althans de wijzers), terwijl de serial in de range valt waarin T marking verplicht waren. En op andere pic met onyx ingelegde markers en wijzers.

Of nog ff doorsparen …

Er staat hier op het forum een Seamaster zonder redial met stalen band voor 260 euro :smile: :thinking:

Ik ben het wel volledig eens met @BH_. Laatst stond er hier een hele mooie Constellation voor onder de 800 euro te koop en een Seamaster voor 600…

Ermmmm

Hmm vreemd was net nog niet zo weet ik vrij zeker of ik moet er overheen gekeken hebben en als je op de advertentie klikt staat er vervolgens niks over zover ik kan zien.

Link?

Hier, een net zo’n duffe maar dan in goud & voor minder:

https://omegaforums.net/threads/vintage-seamaster-de-ville-14k-solid-gold-cal-550-serviced.73775/

Niet verkeerd bedoeld hoor maar er zit toch een heel duidelijk verschil in staat tussen de twee? Op die gouden zie ik duidelijke gebruikerssporen terwijl de kast van de stalen op de foto’s in ieder geval puntgaaf lijkt op misschien één of twee punten na.

vs:

En dan geloof ik graag dat de waarde van de gouden alsnog hoger ligt maar ik trek dergelijke sporen dus niet, geeft mij in ieder geval het gevoel dat ik met andermans oude rotzooi rondloop…

1 like

Wel met het risico dat die mooie glimmende kast dusdanig gepolijst is dat het nog weinig op de oorspronkelijke kast lijkt. Als een glad stuk zeep.

En laat dat nou met één van de redenen zijn dat ik het hier vraag, aangezien ik weet dat er hier experts zitten die makkelijk aan de lugs kunnen zien in welke mate een horloge wel of niet gepolijst is :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes