Vintage Omega op MP, dial onder een hoek?

Ik zit te kijken op Marktplaats en vind deze Omega Constellation. Ik heb er op geboden en het horloge is gereserveerd voor mij. Ik zit nog even te kijken naar de foto’s en het lijkt alsof de dial geroteerd in de case zit. Is dit een ongelukkige hoek waarin de foto genomen is of is hier meer aan de hand?

Met name links bovenin ziet het er voor mij uit alsof de dial niet uitlijnt met de case.

Zijn er mensen die hier meer over kunnen zeggen?

Wel mooi hoor.

1 like

Verkoper geeft aan: “Het horloge heeft wat ouderdomssporen rond de randen maar dit is niet hinderlijk.”
Ik denk dat het beeld van scheve wijzerplaat daardoor komt, maar dat er waarschijnlijk niets aan de hand is.
Op de foto’s moeilijk te zien.
Het horloge zou je in handen moeten hebben gehouden om het goed te kunnen beoordelen. Nu is het afwachten.
Misschien beter om de koop onder voorbehoud te maken?

1 like

Dat is een goed punt. Dit had ik ook gelezen, ik dacht zelf dat daarmee markeringen/krassen werden bedoeld op de case, maar zoals jij het ziet kan het ook geïnterpreteerd worden. Dit kan komen door het polijsten van de kast, als ik het goed heb begrepen? Het ging mij met name over originaliteit, dat een horloge uit 1978 niet 10/10 mint NOS is vind ik zelf niet zo’n issue.

1 like

Is gezichtsbedrog, komt door de scheve reflectie.

1 like

3 uur marker zit netjes centraal “op” de kroon. De vorm van de kast werkt vertekening in de hand.

1 like

Lijkt me vervorming door de lens van de smartphone, gecombineerd met het lichtinval en de hoek waarin het horloge gefotografeerd is. Maar zeker weten doe ik het niet.

Je kunt ook je vermoedens delen en een filmpje vragen, waarin hij het horloge langzaam van verschillende hoeken laat zien. Maar het lijkt me gewoon prima.

4 likes

Denk dat dit ook reflectie kan zijn, ook te zien tussen 8 en 9.

1 like

Niks aan de hand.

4 likes

Mooi zo, geniet ervan :smiley::+1:

1 like