Vintage Omega Seamaster 2823-1SC

Omega Seamaster uit ongeveer 1954 met zogenaamde beefy lugs. Het bijzondere is dat dit een handwinder betreft zodat het horloge geen last heeft van die metalen click spring die vaak voor slijtage zorgt in de automaten uit die tijd.

De wijzerplaat en de wijzers zien er nog prachtig uit en voor zover ik kan beoordelen, is alles origineel. De kroon en het glas zijn allebei gemerkt.

Nagekeken, geserviced en afgeregeld door een Omega gecertificeerde horlogemaker (Waldy aka Menkepie op HF). Factuur is aanwezig.

Merk en model: Omega Seamaster 2823-1SC
Diameter: 34.4 mm
Leeftijd: Ongeveer 1954
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2022
Factuur en/of certificaat: Nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: Nee
Verzendkosten of afgehaald: Kan worden verzonden of afgehaald. Verzendkosten worden eventueel door mij betaald.
Conditie (krassen, werking etc): Voor zover ik kan beoordelen zijn alle onderdelen de originele. De kroon en het glas zijn allebei gemerkt. Het horloge is in 2023 geserviced en afgeregeld door Waldy (Menkepie op HF), een Omega gecertificeerd horlogemaker (factuur aanwezig). Het horloge houdt netjes de tijd. De kast heeft wel wat zichtbare draagsporen, maar geen grove beschadigingen of diepe krassen. Zie de foto’s.
Soort uurwerk en kaliber: 420 handwinder
Vraagprijs: 1000 euro
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

16 likes

Up en naar 900 euro. Bieden mag ook! Je weet maar nooit.

In deze staat vind je ze niet snel en al helemaal niet volledig nagekeken en gereviseerd door een Omega gecertificeerd horlogemaker.

1 like