Vintage Omega Seamaster 300

Ik vind ze prachtig! Vind het alleen jammer dat je ze met een nette wijzerplaat (dus niet helemaal gebarsten plaat of verrot Tritium) weinig tegenkomt.

1 like

mmm dus in princiepe heb je dus een ā€œechteā€ seamaster 300 ? Klinkt als een redelijk goeie deal :slight_smile:

Je hebt een splinternieuwe echte Seamaster 300.

Het is alleen een nieuw opgebouwd horloge met Luminova wijzerplaat en wijzers zonder karakter. (mijns inziens)

En een vintage horloge koop ik toch omdat hij zo mooi oud geworden isā€¦

2 likes

Dat dus ja.

2 likes

Snap dat voor sommige personen dat een werkelijke afknapper is , maar dit klinkt voor mij dus wel super interresant.

Ik houd van de vintage kasten van o.a. De sm300 en de Datejust , maar ik wil mijn horloges het liefste in nieuwstaat.

Danku beiden voor de uitleg , en de WatchCo sm300 staat op mijn lijstje haha.

3 likes

Dan zijn vrijwel alle Heritage modellen (Heuer, Longines, Oris) vast ook interessant voor je.

1 like

Ik vind het wel erg dubieus. Want Omega heeft deze horloges nooit zo gemaakt.

1 like

Dat is een definitiekwestie.

Het feit dat omega ze wel wilt servicen geeft mij wel een goede indruk

Dat viel me bij die Nederlandse SM300 die Jasper omhad in zijn laatste video ook op, die lume ziet er bepaald niet netjes uit. Is dat normaal op originele modellen, of is zoiets eerder een slechte relume?

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/3/7/d37655f448fe63079f465c77c5396eb6093d8108.jpg

Een slechte relume verwacht ik niet. Volgens mij waren de wijzerplaten (zowel het Tritium als de rest van de wijzerplaat) gewoon niet van erg goede kwaliteit.

Bij sommige modellen (Speedmaster bijvoorbeeld) wordt een plaat vaak op een mooie manier oud. Bij dit type zie ik zelden een mooi oud geworden wijzerplaat.

Edit: Die je als foto hebt bijgevoegd lijkt mij wel een redialā€¦

1 like

geen re-lume maar vocht op de plaat waardoor het tritium, dat vrij royaal is aangebracht op de Big Triangles, is gaan uitlopen.

OkĆ© Jasperā€¦ en kom nou maar op met je toevoeging over Rolex Submariner!! Bring iT on!!! :heart_eyes:
(sorry ik heb een 16610, ook niet echt vintageā€¦!)

Mooi geschreven Jasper, ik bewaar het en over 25 jaar stuur ik je de fotoā€™s van mijn SM300 die dan bijna 26 jaar oud isšŸ˜€

2 likes

Ik sluit me bij @HansT aan. Hij zorgt voor de blauwe, ik voor de zwarte. Jaja, over 25 jaar zijn die van ons ook vintage Hans.

Mooi stukje proza over de SM300 trouwens @AmsterdamVintageWatches . Leuk! :ok_hand:

Zag op het RF dat er daar ook lieden zijn die liever niet hebben dat je over Rolex schrijft, ā€¦ :rofl: :joy: ach ja, niets van aantrekken gast! Zo lang je het maar niet te commercieel maakt is alle kennis welkom.

2 likes

Goed stuk. Erg handig gezien ik ook langzamerhand zoekende ben naar een mooi vintage 300

Beetje valsspelen met mā€™n watchco Sm300.
Dagelijks om mā€™n pols en ondanks een uurwerk van 50 jaar oud nog geen seconde verloop per dag.

2 likes

Recentelijk hier aangekocht?

1 like

Nee ik ben er de aanstichter van dat die verkoper de zijne gekocht had.
Ik overweeg zelf sterk om er ook nog een date bij te kopenšŸ˜Š

3 likes