Vintage Omega Seamaster, hulp s.v.p.?

Ik denk dat dat aan de belichting te wijten is. Dit ziet er prima uit volgens mij. Metropolis is geen sjacheraar.

Dat zijn 2 andere lugs. Maar bij rechts onder lijkt het ook wel slijtage toch?

Screenshot_17

1 like

Om hier nog even op terug te komen, waar zou ik eigenlijk verder kunnen kijken voor bijv. een Seamaster 165.001? Onder de post zijn al enkele genoemd, maar tips zijn altijd welkom (mits dit op het forum is toegelaten, uiteraard)!

Moeilijk te zeggen, maar het lijkt of er juist nog een haarscherp facetje op zit.
Gezien de staat van de kast zie ik geen reden om te polijsten en zou ik hem op basis van deze foto’s het voordeel van de twijfel willen geven, maar om zeker te zijn zou je hem even in het echt moeten zien.

1 like

Aanbod van deze ref. is wel laag. Wellicht dat je het wel kunt vinden bij een verkoper die de caseback niet kan openen en de ref. kan achterhalen. Of je moet wachten totdat ik het zot ben, maar dat zal wel ff duren☺️

1 like

Je kan heel veel vinden over vintage omega’s op internet.
Dat van die seahorse is blijven hangen bij me, maar zou ook voor alleen voor automaten kunnen gelden.
Originele kroon ook altijd even op letten.

En ondanks dat ik mn huiswerk gedaan had kwam ik de eerste keer met een redial thuis.
Bij een erkende dealer heb je dat risico minder. Hier op t forum kent iemand deze verkoper vast.
Ik zou wel vragen of ie gepolijst is.

Overigens is 34mm nog wat kleiner dan gebruikelijk. Ga je 'm passen?

1 like

Hi, mocht je schappelijk geprijsde tips hebben,
ik zoek een 60’s ~34-35mm Seamaster Deville / 600, staal/zilver, no-date, voorkeur voor handopwinder, in (zeer) nette staat. Dialkleur kan zilver/wit, zwart of linnen zijn, geen numerals.

Zou voor mij m’n grail-dresswatch zijn.

Zoiets, maar dan wel voorkeur voor de non-Automatic ivm hoogte:

3 likes

Goedemorgen allemaal,
Ik zoek op ebay kleinanzeichen.
Deze bijvoorbeeld? Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

Of de deville due net genoemd werd voor 350 euro staat er hier eentje:Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

1 like

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

Ook mooi! Ik zal het in de gaten houden voor je online.
Ik heb die in het zwart:

2 likes

Aber den hat einem Datumfenster, wass Ich nicht süche. :wink:

En kijkend naar de kroon, is ie of niet origineel, of is het een mid-size van 31mm.

@M035 die zwarte is heel mooi! Ben er al achter dat een zwarte vinden in nette staat, die géén redial is, voor een normale prijs (dus geen 1300 euro) best ehm…pittig is.

1 like

Inderdaad, bijna niet te doen😅

Deze Seamaster 600 kasten hebben geen facet op de kastpoten, gewoon een kaarsrechte rand. Wat je ziet is dat die rand wat afgerond/afgesleten is. Heel minimaal, dit voorkom je ook niet bij deze vergulde kasten :slightly_smiling_face:

Ik zou voor de vraagprijs wel een fris geserviced uurwerkje verwachten.

Haha nou lekker doorzoeken. Ik moet je zeggen dat ik duitsland heel veel mooie uurwerkjes heb gevonden voor kleine prijzen omdat de daar wel netjes zijn en gelijktijdig eigenlijk liever nieuw kopen als het om horloges gaat.

Suc6!

1 like

Bedankt voor de tips/aanwijzingen! Erg spijtig om te horen over die redial, dat geeft maar aan dat ik zeker nog wat meer zelfstudie moet verrichten.

Juist het formaat van de Seamaster spreekt mij aan; een bekende van mij heeft een Seamaster 34mm, een zeer prettig formaat!

1 like

Hier ook bij Peter/Metropolis gekocht. Voordeel is zijn goede aftersales en goede band met W&V. Dat vertrouwen is iedere cent waard!

1 like