Vintage Omega Seamaster, hulp s.v.p.?

Dag leden van Horlogeforum.nl!

Als ongetwijfeld niet het eerste nieuwe lid van Horlogeforum.nl denk ik al enige tijd na over het kopen van mijn eerste échte horloge, om specifiek te zijn: een vintage Omega Seamaster. Helaas is het zo dat ook de horlogewereld compleet nieuw is voor mij, dit maakt de ‘jacht’ er niet eenvoudiger op.

Recent trof ik dit exemplaar aan op het internet en ik vroeg mij af of dit een geheel origineel en goed exemplaar is:

*Met de bericht bedoel ik niets negatiefs jegens de verkoper, ik ben enkel zelf niet in staat dit horloge te beoordelen op zijn authenticiteit en kwaliteit.

Zou iemand mij hierbij wellicht willen en kunnen helpen?

Hartelijke groet,

JS.2187

2 likes

Die ziet er als NOS uit. Ik kan niet beoordelen of dingen echt zijn of niet, maar als hij origineel is dan is hij in prachtige staat voor een horloge van bijna 60 jaar oud…

Eén belletje naar Wesselink & Vreeker en je weet het!

1 like

Vind het wel een gruwelijke hoop geld voor een vergulde handwinder van 34 mm :grimacing:

Overigens staat er in de de beschrijving “gold capped”, maar dat lijkt mij niet juist, dan zou je staalkleur zien aan de achterkanten van de lugs, deze is gewoon verguld.

6 likes

Inderdaad, dat trok ook direct mijn aandacht!

Dat is heel goed mogelijk. Ik dacht dat volledig authentieke vintage Seamasters in goede staat doorgaans voor dergelijke prijzen worden verkocht, hier zit ik dus waarschijnlijk naast

Ook bedankt voor het aangeven dat het horloge verguld is. Zelf had ik dat dus niet in de gaten, ik zal het onthouden!

1 like

Ziet er prima uit, zou even bellen inderdaad voor aanvullende informatie.
Als het geld het je waard is, gewoon doen!

1 like

Zo’n Omega kun je makkelijk voor 400-600 kopen.

Heb je wellicht een lijstje waaraan je Omega moet voldoen?

• handopwinder/automaat
  • Seamaster, Seamaster DeVille etc…
2 likes

Oh! Dat zal ongetwijfeld liggen aan waar ik zoek, ik ben niet met veel meer bekend dan ‘Chrono24’.

Mijn voorkeur gaat uit naar een automaat, enkel Seamaster (geen DeVille of dergelijke).

Ik begrijp er nog niet bijzonder veel van, maar de Seamaster met ref. 165.001 is eigenlijk het model dat ik zoek (deze heeft een bekende van mij, zeer mooi horloge)! Alleen is het mij nog niet gelukt een authentieke in de juiste samenstelling te vinden. Als student moet ik het met een wat kleiner budget doen :sweat_smile:

1 like

Bedankt voor de reactie, goed om te horen!

Geen reclame maar ik volg op Instagram VintageMasters, en die hebben altijd een groot assortiment aan mooie Omega’s op voorraad. Is gewoon een Nederlandse handelaar.

Dan heb je wellicht minder zorgen over authenticiteit omdat dat wat jij zoekt precies zijn specialiteit is.

2 likes

Ik ben niet de grootste expert, maar volgens mij moet er op een Seamaster uit die tijd al een meer geprononceerde seahorse zijn (relief, niet gegraveerd)

1 like

Goeie keus😜

1 like

Hartelijk bedankt! Ik was nog tot nu toe nog onbekend met VintageMasters - weer een ‘bron’ rijker!

Plating lijkt helaas weg gepolijst op de lugs

2 likes

Haha, erg mooi horloge! Die Zenith overigens ook, zeer subtiele calendar.

1 like

Bedankt voor het reageren. Ik zie het inderdaad; een zeer scherpe observatie. Ik heb weer wat geleerd voor de toekomst, ook daarvoor dank!

2 likes

Ik vind hem wel echt in mooie staat maar de prijs is inderdaad wat aan de hoge kant.

Peter van Metropolis is aanrader, die gaat zijn goede naam echt niet te grabbel gooien met een Omega. #aanrader

2 likes

Bedankt @Maaske en @flowert , erg prettig om te horen dat verkoper goed is!