Vintage Omega Seamaster kopen

Binnenkort is mijn vader jarig en ik wil hem een vintage Omega Seamaster geven.
Advies en links naar goede exemplaren stel ik op prijs daar ik me nog nooit hebt verdiept hier in.
Me vader draagt goud dus een verguld of goud exemplaar gaat het om met leren band en minimaal 36mm.
Alvast bedankt.

Wat is het prijsniveau? Een 36mm is best veel voor een vintage Omega, er valt dan erg veel af. Bij een lager prijsniveau is dat jammer. Moet het een seamaster zijn? Waarom mag het b.v geen deVille zijn. Verhoogt het aantal mogelijkheden aanzienlijk.

Hoi Marijn,

Dat is het juist,ik heb er totaal geen sjoege van.
Ik dacht zelf aan een 400- 700 euro,voor een massief gouden kast wat meer.

Dit vind ik ook een mooi model maar…geen verstand er van.

http://link.marktplaats.nl/m946934872

Het fijnste zou zijn als iemand op het forum een mooi horloge voor je had. Ik durf een onervaren omega vintage koper zelf geen site aan te raden, of het moeten dure, maar zeer betrouwbare handelaren zijn, zoals AWCO, maar daar red je het niet voor deze prijs Je moet altijd voorzichtig blijven.

Het horloge ziet er wel origineel uit, volgens mij. Prijs weet ik niet goed, omdat ik zo de staat van het horloge toch moeilijk in kan schatten. Besef als het horloge een beurt nodig blijkt te hebben je nog wel extra geld kwijt bent. (sowieso aan te bevelen, toch balen als het horloge een maand om de pols van je vader zit, en het opeens stilstaat, of uren achterloopt). Er zijn hier voldoende horlogemakers op het forum aanwezig die dit wel kunnen doen. Ik vind sommige foto’s wel onscherp, waardoor je niet alles goed kunt zien. De grote vraag is ook als de adverteerder zegt: Horloge werkt correct, betekent dat ook dat het goed de tijd houdt? Een foto van het uurwerk zou natuurlijk altijd fijn zijn. Persoonlijk vind ik het nou niet een van de meest aansprekende vintage modellen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ben benieuwd wat andere forumleden ervan vinden.

Vintage Omega’s in de grotere mm’s zijn moeilijk te vinden. Als je er één vindt moet hij nog in goede staat zijn, onderhouden zijn, er uitzien zoals gewenst, juiste prijs,…

Ik zou misschien ook eens bij andere merken kijken, als je denkt dat je vader dit ook zou smaken.

Een paar voorbeelden van klokjes die ik mij herinner. Ze zijn beiden groter dan normaal, maar de Omega is een stalen exemplaar en de tweede is geen Omega haha.

Explore rrtime1

Je budget is weliswaar toereikend voor een mooie vintage Omega maar er wordt een hoop “zooi” aangeboden. Vaak is het een bijelkaar geraapt zooitje of zijn er geen originele onderdelen gebruikt.
Via dit forum of een betrouwbare horlogezaak zou inderdaad de voorkeur hebben.
Foto’s van het uurwerk zijn heel belangrijk!
En gewoon plaatsjes posten zodat de echte kenner (o.a. gschoots, vintage1982 etc.) een oordeel kunnen vellen :wink:

Je zou ook W&V (of een ander Omega service center) eens kunnen bellen/mailen.
Van W&V weet ik dat ze een aantal vintage horloges te koop hebben (ook in consignatie).
of dat ze iets te koop weten.
Je weet dan zo goed als zeker dat je een onderhouden origineel exemplaar koopt met vaak
ook nog garantie.

Succes!

W&V linkje http://www.wesselinkenvreeker.nl/

1 like

Wat Frans zegt, is een prima tip voor een wat onervaren koper. Je weet zeker dat wat je koopt goed is. Het nadeel is dat je de hoofdprijs betaalt.
Via dit forum zou inderdaad ook kunnen, maar echt mooie correcte vintage Omega’s worden hier niet zoveel aangeboden en als het wel zo is, duikt iedereen er bovenop. Er zijn best wel wat mensen naar op zoek namelijk.

Bedankt voor het compliment :flushed: Ik voel me helemaal geen echte kenner haha.

2 likes

Volgens mij kun je altijd in het redelijke onderhandelen hoor…
De hoofdprijs betaal je alleen als je zonder slag of stoot je geld overhandigt :wink:

Ik denk dat je bij premium dealers en onderhoudscentra geen vergulde mooie Omega’s kan vinden rond dat budget. Zeker geen goud of boven de 36mm.

Als ik een tip mag geven. Als je wat flexibel bent wat betreft het merk, zou ik eens naar de Zodiac en Olympic chrono’s kijken op pagina 5 van deze horloges webshop van Scorpione. Beiden zijn van goud en 36 mm. Iets boven het budget, maar je gaf aan iets meer te willen/kunnen betalen voor goud. Scorpione heeft een goede reputatie, de horloges zien er prima uit en je kan waarschijnlijk nog wel iets onderhandelen.

http://www.scorpione.nl/shop/Scorpione_shop_horloges5.html

Aan welke merken denk je? In de lijn van Omega, of totaal andere vintage?

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m943816542-omega-seamaster-herenhorloge-h10.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Kan van alles zijn. In lijn van Omega denk ik dan vooral aan JLC.

1 like

Ik heb je zojuist een pb’tje gestuurd :wink:

Op Reddit https://www.reddit.com/r/Watchexchange/ zit Datniche, een verkoper (en vriend van me) die nagenoeg uitsluitend Seamasters opkoopt en verkoopt. Wel US-based (maar kan soepel werken voor de importkosten te drukken :wink: )

Clydefrog (een Belg) die ook altijd wat Omega in de verkoop staan heeft kan ook een goede optie zijn.

1 like

Kijk eens op het verkoopgedeelte van Omegaforums.net.