Vintage Omega Seamaster verschillen?

Hallo allemaal,

Dit weekend heb ik de Omega Seamaster 600 136.011 van mijn opa gekregen. Hij heeft het horloge ergens in de jaren 60 gekocht. Op internet kan ik vrij weinig vinden over de vintage Seamaster. Zo heb je de Seamaster, Seamaster 30, Seamaster 600, Seamaster Genève, Seamaster de ville en wellicht nog wel een paar. Kan iemand mij het verschil tussen alle varianten vertellen? Hoe heeft Omega destijds de verschillende modellen ten opzichte van elkaar gepositioneerd? If you know let me know! Alvast heel erg bedankt!

MvG Ralph

8 likes

specifiek Omega forum misschien?

Snelle Google search leverde niet veel op. Denk dat er ook wel HF-leden zijn die hier een goed antwoord op hebben :slightly_smiling_face:

Waarschijnlijk kun je beter zelf proberen om de 70 jarige geschiedenis van de Seamaster eens te doorgronden want in een paar regels kan niemand je het uitleggen. Dit nieuw verschenen boek: From Seamaster to Seamaster: The First 70 Years kan je misschien wel helpen :wink:

Te koop bij bijvoorbeeld bol.com

2 likes

Mooi boek. Ook besteld. Komt vandaag binnen
Niet goedkoop btw

2 likes

Dan zul jij ongetwijfeld kunnen antwoorden op alle vragen van RLC :wink:

1 like

Ik weet dat de 600 refereert naar de uurwerken (cal. 6xx), bij de Seamaster 30 refereert de 30 naar de diameter van de uurwerken (volgens mij vooral 2xx uurwerken met een diameter van 30mm).

De Seamaster De Ville is gemaakt voor de Amerikaanse markt als ik het goed heb. Daar vonden ze het interessant als er nog iets extra’s op de dail stond.

1 like

Zeker weten dat hij het boek ook gaat bestellen