Vintage Omega Seamaster

Goedemiddag allen, ik heb een vraag over een vintage Omega Seamaster uit 1954 die helaas niet meer loopt. Ik vind het een prachtig horloge maar heb zo mijn bedenkingen gezien de tekst op de wijzerplaat en nog wat kleine dingen. Kan iemand mij een beetje de goede richting op kan helpen?

Ook deze vragen schieten door mijn hoofd en Google kan mij niet voorzien van antwoorden helaas.
Wat is ongeveer de waarde van een werkend exemplaar? Zijn er mensen die ervaring hebben met cal501 die erin zit?

Alvast bedankt!
Remco

1 like

Plaat is in elk geval opnieuw opgemaakt

4 likes

Dat kan je idd niet missen met dat dikke font.

5 likes

Heb je meer fotos? Met Fotos van de kroon kant, clasp, binnenkant deksel en uurwerk kunnen we je meer opweg helpen.

De plaat is idd opnieuw opgemaakt.

1 like

Super bedankt voor deze snelle reacties!
Van de wijzerplaat had ik inderdaad al wel verwacht. Foto’s van de kroonkant en deksel heb ik aan de verkoper gevraagd. Foto van de clasp heb ik wel.

Aa, hij is nog niet in bezit? Dan zou ik verder kijken. Aangezien bij niet loopt en de plaat opnieuw opgemaakt is, is de vraag of de reparatie kosten opwegen tegen de waarde.

Vermoed namelijk dat de kroon ook niet klopt… daarbij wil je fotos van de binnenkant van de metalen clasp, endlinks en band in geheel. De rek, kroon en vooral het uurwerk.

Nogmaals, kijk verder. Weet niet wat de verkoper vraagt, maar waarschijnlijk ga je er genoeg verlies oppakken als je hem weer kwijt wilt.

3 likes

Ja. Je kunt beter een goede kopen dan een projectje.

2 likes

Dank voor alle wijsheden en tips waarop te letten! Ik laat hem voorbij gaan.

2 likes

!954 Seamaster heeft nog een bumper automaat.
Cal 501 werd vanaf 1955 geproduceerd, zie Ranfft.
Behalve de plaat klopt er wel meer niet imho…zeker de kroon en band is ook van later, ik dacht dat ze begin '60 werden geïntroduceerd…

2 likes

Haha. Ik zat naar exact hetzelfde horloge te kijken. Kon er ook helemaal niets over vinden. Begrijp ook van de eigenaar dat het een mechanische betreft. Best gek, gezien er automaat op de dial staat. Aardige vent, maar vaag model.
Goed weekend!