Ik heb een vintage Omega Seamaster op het oog. Kreeg onderstaande foto’s van de verkoper. Wat vinden jullie ervan? Ik kan de wijzerplaat slecht beoordelen.
De wijzerplaat is een keer schoongemaakt waarschijnlijk doordat er vocht in is gekomen. Dat kan ook gevolgen hebben voor het uurwerk. Dus houd bij aanschaf rekening met een servicebeurt. Ziet er verder wel authentiek uit.
Dank. Ja, het lijkt wel alsof ze de tekst ‘Seamaster’ er van af hebben gepoetst. Op zich kan ik daarmee wel leven, de prijs is er ook naar.
De wijzers zijn volgens mij niet goed uitgelijnd, met een onderhoudsbeurt rekening houden
Als je een vintage seamaster op het oog hebt, dan zou ik er eentje zoeken die minimaal nog een leesbare wijzerplaat met de naam Seamaster erop heeft.
Maar wat is de prijs als die er ook naar is?
250 euro. Prijs van de service zou dat natuurlijk wel eens kunnen overstijgen… Daarom twijfel ik. Wellicht nog even verder kijken.
Ik zou even verder zoeken, Vintagemasters heeft vast een mooi exemplaar te koop.
Is dit een soort verkapte reclame? Topic starter vraagt info over een goedkoop horloge met gebreken en jij tipt hem een handelaar die in het hogere prijssegment zit
Het is niet bedoeld als reclame, en ik weet de prijs niet precies waarvoor de @GroteSmurf dit horloge kan/gaat kopen. Maar gezien de staat van het horloge verwacht ik dat er mogelijk een servicebeurt nodig zal zijn. Mocht de wijzerplaat daarnaast ook niet helemaal perfect zijn, dan moet de prijs wel écht interessant zijn om het de moeite waard te maken. Anders kun je naar mijn mening beter iets meer investeren in een exemplaar met een mooie wijzerplaat en waarvan je zeker weet dat het recent een servicebeurt heeft gehad.
Vintagemaster kwam bij mij op, omdat zij zich voornamelijk richten op vintage Omega-horloges. Maar er zijn natuurlijk meer handelaren die mooie vintage Omega’s verkopen. B&O Watches bijvoorbeeld heeft ook een prachtige selectie en is bovendien actief hier op het forum.