Vintage Omega Seamasterz

Hi! Een goede vriend overweegt aanschaf van onderstaande Seamaster. Ik heb al het volgende aangegeven;

-Band staat erg ver open bij de kast. Vermoedelijk niet origineel aan dit horloge. Zou voor mij een dealbreaker zijn omdat het ontzettend gaat rammelen. Weet iemand waardoor zo’n band zo open gaat staan? Is dat slijtage?
-Kast lijkt erg fors te zijn gepolijst. Met name aan de onderstaande poten is erg veel verschil in dikte waar te nemen.
-Kroon sluit wel nog mooi aan op de kast. Maar is om die reden waarschijnlijk niet origineel aan dit horloge. Omdat er tekenen zijn dat de kast fors is gepolijst.
-Geen foto’s van het binnenwerk is bij Vintage ook een mogelijke dealbreaker.

Wat kan ik nog meer voor slims zeggen?

Aan één kant wel ja. Vraag even aan je horlogemaker of hij de andere end link even wat netter kan dichtknijpen, dan zit hij vast weer best oké. Vermoedelijk wel origineel bij dit horloge.

Mwoah, valt reuze mee imho.

Huh?

Gezien de verdere staat van de plaat en wijzers (weinig corrosie, dus geen tekenen van vocht e.d.) zou ik deze wel aandurven, maar het blijft uiteraard een risicootje. Hou rekening met een servicebeurtje.

2 likes

Waarom denk je dit?

Verder niks aan het verhaal van @flowert toe te voegen

Vindt het er zo op het eerste gezicht best netjes uitzien, ook allemaal orgineel lijkt het…
Die openstaande eindlink is geen enkel probleem .

Ik dacht het op basis van deze foto;

Maar mooi dat iedereen dan een stuk positiever is dan ik. Ik stuur bericht naar de vriend in kwestie. :+1: