Vintage Omega, slimme zet ?

Ook ik ben al een tijdje op zoek naar een horloge uit mijn geboortejaar (1973).

Elke keer kom ik toch weer bij Omega uit. Op de e.o.a. manier spreekt dat merk me enorm aan.

Nu heb ik een mooie gevonden via Horlogeman.com --> KLIK!

Het is een automaat (cal. 1022) welk volgens de verkoper in een uitstekende staat verkeert en waar 345,- voor gevraagd wordt.

Kan ik me hier een buil aan vallen ?
Het zou mijn 1ste vintage ooit zijn :open_mouth:

1 like

Je moet even de zoekfunctie gebruiken, want volgens mij waren er in het verleden forumleden die een vervelende ervaring hebben gehad met deze aanbiederā€¦ Horloge zelf heb ik geen verstand vanā€¦ :wink:

1 like

Ik heb een vervelende ervaring met de Horlogeman. Uiteindelijk zijn we er netjes uitgekomen dus wat dat betreft niets dan lof. Toch zou ik even verder zoeken. De dag is in het Duits (ik zou zelf liever Engels hebben of Nederlands, maar misschien jij niet). De prijs vind ik nog best aan de hoge kant voor een Geneve. Het lijkt er ook op dat de rotor aanloopt tegen de binnenkant van de caseback. Daarom is aan de onderkant het ref nummer weggesleten (sowieso al wat verdacht en onhandig) en aan de bovenkant ook een gedeelte van de tekst.

2 likes

Ik zag enkele dagen geleden ook de bedoelde thread over deze handelaar toen ik op zoek was naar ervaringen met hem. Er waren slechte (een probleem dat pas na 4 maanden ondekt/gemeld werd), maar ook goede ervaringen. Ik val in die laatste categorie: ik heb mijn birthwatch toevallig ook bij hem gekocht. Dat verliep vlot en het horloge was in de beloofde (nette) staat. Er werd niets verdoezeld op zijn uitgebreide fotoā€™s.

1 like

:+1: Dank voor je reactie.
Als niet -ā€œvintageā€ kenner was me dat helemaal niet op gevallen.
Ik zoek wel even verder :wink:

1 like

Ik denk eerder dat de caseback van een ander horloge afkomstig is. De rotor vertoont immers geen slijtagesporen. De verkoperde kleur zou dan weggesleten moeten zijn.

2 likes

Ook mogelijk, wie zal het zeggen. Het is in ieder geval niet in orde.

Zelf geen ervaringen met de handelaar, maar heb wel vaker horen zeggen dat zijn prijzen relatief stevig zijn.
Desondanks heeft de man wel een aantal leuke klokjes die je niet elke dag op de reguliere 2dehands kanalen voorbij komen.

Voor mij is andere back erger om eerlijk te zijn. Dat geeft aan dat je met een verkoper te maken hebt of kan hebben die zijn horloges bij elkaar raapt. Het ā€˜buy the sellerā€™ principe gaat dan niet meer op, onbetrouwbare handel. Anyway, deze laten schieten zou mijn advies ook zijn.

Ja je hebt gelijk. Een andere caseback zou ik ook erger vinden, alhoewel het misschien een caseback is van hetzelfde ref nummer. Dan gaat het toch meer neigen naar een frankenwatch of misschien een marriage, omdat het allemaal onderdelen van Omega betreft. Anyway, we zijn het eens haha. En de eventuele koper heeft hem allang laten lopen want het is inmiddels 15 dagen terug :wink:

1 like

Jipā€¦
Heb reeds een mooie vintage Olma gekocht :wink:

1 like