Vintage Omega van Oma

Beste HF,
Van het weekend vond ik het oude horloge van m’n oma…
Een gouden Omega.
Er staat niks op de achterkant, alleen in het klein staat er 585 aan de zijkant.
Op de rekbare horlogeband staat ook 585.
Iemand een idee hoe oud het is?
En is die echt?

1 like

Ik ben geen Omega kenner, maar deze ziet er in mijn ogen echt uit. Lettertype wijzerplaat klopt volgens mij, ook de lege achterkant pleit voor echt.

Helaas worden dameshorloges vrijwel niet verzameld, de waarde is, ondanks het merk, volgens mij enkel de goudwaarde.

Leeftijd is denk ik jaren 50/60.

3 likes

Lijkt legitiem inderdaad, de A van Omega zint me niet helemaal maar dat kan een klein stukje missende lak zijn, aan de onderkant van de rechterpoot van de A. De wijzers lijken me wel aan de dunne kant vergeleken met de breedte van de indexen. Meer zekerheid geeft een blik op het uurwerk, als je het horloge zorgvuldig genoeg open wilt/kunt krijgen…?

Evengoed is de waarde inderdaad alleen de 14-karaats goudwaarde, dus zonder het gewicht van glaasje en uurwerk.

1 like

Lijkt mij helemaal echt. De A is denk ik vertekend.

2 likes

Echt en jaren 50-60. Waarde: goud en een beetje.

1 like

Oogt wel echt, ergens jaren 60 zou ik zeggen. 585 betekent dat het 14 karaats goud is.
Waarde van dameshorloges is niet groot, maar het is wel een mooi bezit. Band is wel gedateerd, met een mooie leren band is hij weer helemaal top.

3 likes

Horloge is zoals vele zeggen echt. Dit zie je duidelijk aan de plaat en afwerkingen van de kast, band, etc. Komt uit eind jaren 50. Waarde valt redelijk tegen. Waarschijnlijk niet veel meer waarde dan de huidige goudprijs. Conditie is namelijk niet meer helemaal geweldig. Vooral de band, glas en plaat. Kan wel een opfrisbeurtje gebruiken. Wel vet dat je dit gevonden hebt. Mooi herinneringsstuk aan je oma. :ok_hand: :raised_hands:

1 like

Goede tip idd Japio. Leren bandje doet al veel verschil maken :ok_hand:

2 likes

Dank je wel voor de reacties!
En leuk om te horen dat het een echte Omega is!!
Hopelijk doet m’n moeder of zus de Omega binnenkort om met een mooie leren band erop!!

2 likes

Niet vergeten een service beurt uit te laten voeren als het regelmatig gedragen gaat worden, tenzij dit redelijk recent is gedaan :smile:

1 like

Zoals eerder gezegd ziet er origineel uit en inderdaad een lederen bandje erop wellicht service en dan kan hij weer gedragen worden :+1:t2:

1 like