Vintage Omega, welk model en leeftijd?

Ik doe graag weer een beroep op de hier op het forum aanwezige kennis.

Ik kwam deze Omega tegen en kon deze niet determineren als gevolg van het ontbreken van elke indicatie op wijzerplaat en case back.
Het lijkt geen franken, maar ik ben heel nieuwsgierig wat het is.

Uploaden…

Volgens mij uit de jaren '50. Aan de binnenkant van de deksel staat als het goed is een ref. nr. van de kast en met het cal. en het serienr. op het uurwerk zou je iets meer kunnen vinden.

1 like

Ik begrijp dat ik aan het uurwerk meer kan zien wat betreft model en datering, maar ik mag hem niet open maken…

Dat er niets op de buitenkant van de bodem staat is niet zo verwonderlijk.
De binnenkant van de bodem en het werk kunnen helpen. Dus als het kan even een foto’tje daarvan graag.
Het werk zal wel iets uit de familie 23.4 (later 220, 230, 231) zijn. Als ik de diameter van de kast goed schat.

De kast lijkt wel een beetje op de CK 2120, maar die heeft een andere bodem (met text trouwens) en ook de CK 2175 heeft een text op de bodem.
Kortom: zonder verdere foto’s houd ik het voor gezien.

Mooie klok geweest, dat wel,:+1:

Sorry , meer foto’s heb ik niet.

Er wordt een prijs van €200,- gevraagd.
Is dat reëel?

Een goed principe is geen horloge te kopen waarvan je het werk niet hebt kunnen bekijken.
(De secondewijzer staat op de laatste foto anders, dus de balansas schijnt nog enigszins i.o. te zijn)
De kast heeft gebruikssporen, de wijzerplaat wel wat veel patina, het werk heb je niet kunnen zien, je weet niet welk model het is. Dan betaal ik geen 200€

Precies, dat heb ik ook ,tegelijkertijd ben ik erg nieuwsgierig en daarom hoop ik toch via het forum er uit te komen welk model het is!

lijkt een vrij harde redial.

Is gewoon helemaal origineel.

Voor 200 koop ik hem wel. Linkje?

Ik open altijd elk horloge dat ik koop. Als ze dat niet toestaan ben ik weg.

Dat lijkt me niet, de wijzerplaat is sub optimaal maar 200 Euro lijkt me op zich marktconform.

Als het glas krasvrij is gemaakt ziet de wereld er al heel anders uit…

De A heeft geeneens pootjes. Of zie ik nu iets helemaal verkeerd?

script is gewoon faded door de patine. Gebeurt nagenoeg altijd op gepatineerde platen.’

Daarbij wel bijzondere lugs.

Ok. weer wat geleerd.

Jouw handen jeuken alweer Geert :slight_smile:

De uitlijning van de tekst onder het logo is ook helemaal scheef.

niet mee eens