Vintage omega

Beste Allen,

Wie heeft er ervaring met vintage omega horloges? Welke lopen na al die jaren als een zonnetje en welke moet je jaarlijks de deur uit doen voor service?
Ik ben nog opzoek naar vintage neig een beetje naar een constellation. Is er een zaak in Nederland waar deze horloges op een nieuwe eigenaar wachten? En wat is jullie ervaring met particuliere verkoop op Chrono 24? Graag jullie advies en inzicht.

Met vriendelijke groet,
Paul

1 like

Zo goed als allemaal. Omega uurwerken zijn erg goed, zowel de handwinders als de automaten, en voor vrijwel alle uurwerken zijn onderdelen vlot te krijgen.

1 like

Chrono24 is wat prijzen voor vintage betreft vaak het wilde westen. Ik zou me ogen ophouden hier op HF voor een mooie

Dat kan wel tegenvallen toch? Of erg prijzig worden.

1 like

Die van mij wordt dit jaar 60 jaar oud en loopt geweldig!

10 likes

Ik kijk regelmatig. Maar heb geen definitieve smaak of iets dergelijks. Ik moet het een mooi horloge vinden Haha.

Bij Omega vind ik eigenlijk alles met 500, 600 en 700-serie calibers erg goed. De 321 en 861 natuurlijk ook. Als je een Constellation hebt zit dat vaak ook nog een chronometer-grade uurwerk in. Topspul. :ok_hand:

2 likes

Chrono vragen ze soms echt Zotte prijzen

:+1:
Cshape
Piepan

Te duur.

Blijf dit forum checken.
PM @gekkehuus, wellicht heeft hij nog iets liggen, prima verkoper vind ik.

3 likes

als je een horloge jaarlijks de deur uit moet voor service doen zou ik er snel afscheid van nemen… :-). Het is niet zo “dat er vlot aan onderdelen te komen is”, zeker niet voor de echte oudjes. En mocht je besluiten om Omega Zwitserland de revisie te laten uitvoeren, ga dan vast sparen. Prijzen vind je op hun eigen site. Schrik niet…

1 like

waarom zeg je " haha" :joy::joy::joy: je kan ook die dingen gebruiken, geintje, veel succes naar je zoektocht, maar ik zou toch alle advies van HF leden met kennis van zaken opvolgen en wie weet vind je hier je ding

Klopt , geef mij dan maar een leuke seiko, die blijven gaan.

Dat was en is de strekking van dit topic niet. Ik heb ook een Omega uit 1946 (Bumperautomaat) loopt nog prima maar ik hoop niet dat er onderdelen voor nodig zouden zijn.

1 like

Ik had bijna een pie pan. Maar had in werkelijk toch iets meer te lijden gehad dan op de foto. Dus afgezien dan de deal. Maar idd is wel een eye catcher

Vintage omega is top!

6 likes

Is gewoon een cal 354 hoor. ZĂł exotisch is dat nu ook niet.

Bedankt Jim!

Ik heb een C-shape liggen, een Pie pan met verkeerd uurwerk, een nos Constellation lcd, een jaren 50 Connie met gepatineerde wijzerplaat.

En nog een hele boel niet Constellation Omega,s dus mocht je keer willen komen kijken kan je middels Pm een afspraak met mij maken.

1 like

Hey @gekkehuus ,

Dank voor je bericht.
Als je wil stuur maar maar een paar foto’s.
Ben wel nieuwsgierig. Laat me graag adviseren.
Zal even mijn nr erbij doen in een PM.

Grt paul

Hoi Paul,

Foto,s van een horloge specifiek? Ik heb enorm veel Omega,s dus afspreken is beter. Ik bel je morgen wel even.

Ja, maar Brugse Zotte is ook niet goedkoop.

1 like

Gistèren @gekkehuus gesproken. Thanks @JimSoul
Ga idd eerst eens hier oriënteren. Tevens een PM gehad van nog HF lid. En er zit nogal wat verschil tussen de horloges op Chrono 24.

3 likes