Vintage Omega

Vandaag een vintage Omega horloge gekregen van mijn vader. Het betreft een handopwinder uit de jaren 50 en loopt nog perfect. Er zit niet meer de originele band aan maar wil het horloge wel in de originele staat laten terug brengen, dus wordt even uitzoeken welke band erbij hoort. Ik heb totaal geen idee van de waarde, ben er zeker benieuwd naar maar het horloge heeft in de familie gezeten en daar zal het ook blijven. Als iemand toevallig weet wat voor een band er origineel op zat hoor ik het graag. Voor de rest ben ik enorm blij met deze omega, voor mij persoonlijk veel emotionele waarde.

13 likes

Wat een mooi cadeau van je vader.Die kun je met trots dragen. Als ik jou was, zou ik er ook zeker voor zorgen dat het horloge in de familie blijft. Origineel zat er waarschijnlijk geen racing band op, zoals je nu hebt, maar een dun leren bandje in bruin of zwart. Dergelijke handopwinders zijn niet heel kostbaar, maar de laatste jaren met de aandacht voor vintage horloges toch iets in waarde gestegen. Je praat dan over een waarde van enkele honderden euro’s. Onderstaand een foto van mijn jaren 50 handopwinder van Omega.

5 likes