Vintage Omega

Hallo, ik ben nieuw hier, ik ben benieuwd of iemand kan helpen deze Omega die van mijn vader was te identificeren. Ik vermoed dat het horloge in de jaren 50 of 60 is gekocht. Het is een handopgewonden uurwerk, maar ik krijg de kast niet open, dus kan niet zien wat voor kaliber er in zit. Verder heeft de wijzerplaat geen modelaanduiding, wel de aanduiding ‘Swiss made’ (diep verzonken), en de achterkant is blanco. Diameter is als ik het goed meet 30,4 mm, dikte 4,9 mm. De kast heeft wat gebruikssporen, vooral het glas is nogal gehavend. Maar na zo’n vijftig jaar in de kast doet ie het nog wel!
Heeft iemand meer info? Alvast hartelijk dank!

4 likes

Vermoedelijk staat het model / nummer aan de binnenkant van de deksel.

Heb je het horloge al eens opengemaakt?

Heb je gelezen ?

1 like

Bril niet op haha

1 like

Je hebt zelf al veel info opgedaan wat zou je nog meer willen weten( bv de waarde?)

Ik ben benieuwd naar het type, leeftijd, ed. En ja, natuurlijk is het leuk te weten of het een gewild type is en evt. de waarde.

Vraag me af of het een solide goud of verguld is, gezien de goude achterkant. Kijk eens of er tussen de lugs aan de 6 uur zijde een merk staat.

Glaasje kun je trouwrns makkelijk polijsten met wat polywatch

download (10)

Is inderdaad een 14k gouden Omega. Zal zo de ref opzoeken, eerst even Ajax kijken.

2 likes

Ik ben geen kenner, maar ik zou hem wel laten opknappen en in alle eer en trots dragen.
Er zijn genoeg kenners hier op het HF die je advies kunnen geven. Maar servicen bij Omega zelf kost veel centjes

Veel draagplezier!
Serge

1 like

Als het goed is een 132.01x. De platte caseback werd vroeger vaak gebruikt om iets te graveren.

1 like

En inmiddels 0-1 voor Ajax

1 like

Dat was ik zeker van plan! Mijn vader hield van eenvoud, zijn horloge na de Omega was deze, die ik door de maker in Parijs heb laten restaureren en al vele jaren draag!

1 like

Da’s een damesmaat, of in het beste geval “boy-sized”. :slight_smile: Een herenhorloge meet 33 mm of meer, is een ongeschreven wet.

Deze zal midden jaren '60 zijn. Als het glaasje geen scheuren heeft maar alleen krassen, is het nog te redden. Omega rekent inmiddels rond de 100 euro voor een nieuw plexiglas, en levert alleen aan officiele servicecentra.

Je krijgt de kast niet open, omdat dat via het glas moet. Heb je een Vigor glasafnemer voor nodig, en de know-how om deze te bedienen. Veel Seamasters uit die tijd hadden hetzelfde frontloading-systeem. Hopeloos om mee te werken, maar we moeten het er mee doen.

Qua waarde - die loopt bij elk A-merk sterk op met de diameter. Voor een Omega van 30 mm doorsnee in deze staat, krijg je enkele tientjes als onderdelen-donor.

Goed te weten, veel dank!

Veel dank voor de info, onderdelen-donor steekt wel een beetje, maar ik begrijp het wel. Ga 'm wat laten opknappen en zelf dragen zo nu en dan. Dank!

2 likes

Sorry, typefout, diameter is 33,4 mm.

2 likes

Aa dat veranderd de zaak haha.
Maar ik denk dat je spijt gaat krijgen van een eventuele verkoop. Ook al kan de waarde redelijk oplopen, ga je nooit die emotionele waarde kunnen overtreffen.

Weet niet of je zelf kinderen hebt, maar hoe mooi is het om een horloge in de familie te houden.dat je achterklein kinderen een horloge erven die van “over over overgroot opa is” :wink:

Maar uiteraard moet je het zelf weten. Mocht je hem toch willen verkopen kun je me een bericht sturen :+1:t5: