Vintage Omega?

Ik heb dit horloge gekregen en ik weet dat het oud is ik vraag me alleen af of het echt is? Ik weet niet of 50 jaar geleden al horloges gekopieerd werden maar ik vermoed dat dit horloge een kopie is maar wil het graag zeker weten. Als je hem opwind doet hij het overigens nogsteeds prima!
Wat denken jullie ervan?

1 like

Helaas, dat is een nepper. :+1:

5 likes

Net zo echt als een briefje van€ 12,50.

1 like

Bedankt.
Hij doet het nog wel dus het is een goeie nepper. Waar is de tijd gebleven dat de nephorloges gewoon 50 jaar meegingen :rofl:

2 likes

Op de foto lijkt de achterdeksel staal kleurig, indien dit zo ook is ben ik bang dat de goudstempel ook nep zal zijn.

2 likes

Omega was een van de eerste grote merken die op wat grotere schaal genept werden. Ook al een paar in handen gehad, o.a. van collega’s.

Omega plaatst(e) nooit het goudmerk aan de buitenkant van het deksel. Als je dat weet vind je al een hoop neppers hoor.

3 likes

Een leuke anekdote:
A.L. Breguet liet de “verborgen handtekening” graveren op zijn wijzerplaten om fakers te slim af te zijn.
Dat was in 1795, 227 jaar geleden…

11 likes

signature

2 likes

Nep helaas.

Zeker, echter is de kwaliteit van de neppers ook flink vooruit gegaan (net als de kwaliteit van ‘echte’ horloges).