Nee, ik bedoel dat ze bij een re-dial waarschijnlijk prima hun best zullen doen om de letters zoveel mogelijk te laten lijken op de letters zoals ze horen te zijn, dus ‘grote overeenkomsten’ is meestal niet genoeg.
Een re-dial herken je vaak maar aan minimale nuances.
Bij zoeken op caliber 600, komt deze in de buurt. Database is lang niet compleet. Je ziet wel dat de vrij ‘lege’ dials ook geproduceerd zijn.
Ik ben er vrij van overtuigd dat ik hem ga kopen. De zaken lijken te kloppen, ik ga hem morgen eens bekijken. Iemand tips waar ik nog op kan letten als ik ter plaatse ben!
PS: allemaal al enorm bedankt voor de reacties, heel veel uit bijgeleerd!
Instapmodel Omega maar verder niets mis mee. waarde €300 ongeveer.
Lijkt allemaal wel in orde te zijn. Ik zou er niet al teveel voor geven gezien de conditie van de wijzerplaat/wijzers. De verkoper heeft hem te koop alszijnde mint condition
Toch lijkt Omega op het bovenste exemplaar sans serif en is Swiss Made dik en grof gedrukt - vaak een aanwijzing voor een redial. Daar zou ik met het horloge in de hand heel goed naar willen kijken als ik jou was.
Hmm goede opmerking, ik zie door de bomen het bos niet meer. We zijn uitkomen op €380, maar dit lijkt voor vele van jullie te veel lijkt me. Afwachten wat de letters in het echt zeggen want op foto lijkt het iedere keer anders …
Als je het mooi vindt… doen. €380 is niet slecht. Je koopt het om te dragen niet om weer door te verkopen. Ik vind het uurwerk er netjes uitzien. Check wel even of opwinden soepel gaat. Onderhoudshistorie bekend?
Edit: check ook of het goudlaagje op de kastpoten er nog netjes op zit.
380 is op dit moment een behoorlijk scherpe prijs voor een legit vintage Omega. Re-dial - zou ook heel goed kunnen van niet. Is zo’n enorme kostenpost, kan me haast niet voorstellen dat dit gedaan is.
Uurwerk is mogelijk aan een service toe maar daar zijn mouwen aan te passen.
Bied iemand zich aan? ben het geheel met je eens.
Wijze woorden!
Bij deze, zeer tevreden over de aankoop! Alles zag er in het echt netjes uit en nog beter dan op de foto’s. Bedankt allemaal voor de hulp, zeer veel uit bijgeleerd!
Mooi dat het gelukt is! Staat je goed!