Ik ben laatste tijd wat meer aan het leren over de vintage omega’s en vroeg me af of deze echt is gezien de achterkant geen referentienummer bevat. Tot nu toe ben ik dit steeds tegengekomen op oude omega’s. Ik heb aan de verkoper gevraagd om extra foto’s van de binnenkant. Alvast bedankt! Een waarde-inschatting is plus
Meer foto’s inderdaad nodig, met name binnenkant
Mooie Omega! Ik heb d’r net zo eentje. De nummers staan inderdaad aan de binnenkant.
Aangenomen dat de kast niet massief goud is en alles verder in goede staat is, denk ik zo tussen de 400 en 600 euro…
Kroon lijkt op deze foto’s niet te kloppen. Het lijkt of er een kleurafwijking is tussen kast en kroon.
Edit: Mogelijk gold capped. Vraag ook om foto’s van tussen de kastposten daar wil ook nog wel eens info staan over mate van vergulding. Ook goede foto’s van zijkant kan je helpen. Succes
Bedankt voor de reactie allemaal! Nog wat extra foto’s van de zijkant. Met de letters leek mij op het eerste zicht niks mis mee: spatie ertussen lijkt mooi gelijk en lettertype ziet er ook niet onaardig uit.
Hier is een database van Omega zelf. Zoekt wat moeizaam. En zou handig zijn als je het caliber nummer al had.
Bij mijn 3 Omega’s uit de sixties staan ook geen nummers op achter deksel. Hoort niet. De kroon lijkt heel sterk op die van mijn Seamaster de Ville. Netjes met logo. De Omega letters lijken mij ook correct. Maar…zie ik wat kleine vlekjes op de dial? Vocht?? Of slechte foto.
Handige database! Ja had ik ook al opgemerkt, misschien foto, misschien vuil glaasje. Vocht is een grote boosdoener veronderstel ik? Valt hier veel aan te doen?
Ik had vocht in mijn oude Genève door het motorrijden in mijn jonge wilde jaren.
Maar heb hem laten restaureren. Ca 300 euro. Wonderlijk genoeg was de voorzijde van de dial nog gaaf. Alleen uurwerk schade.
Bij dit horloge kan ik ook niet goed zien of het vuil of stof is op glas, of aantasting van de lak op de dial.
In het laatste geval zou ik hem zelf niet kopen. Maar is persoonlijk natuurlijk.
Op de video die me werd doorgestuurd lijkt het gewoon door de speling van het licht en niet door vuil etc. Zal hem eens in het echt moeten gaan bekijken en dan oordelen over de staat.
Lijkt mij wijs!
Ik verwacht hier ook een afgeplatte A. En de hele lay-out van de plaat is me te schraal - er staat doorgaans ook iets aan tekst/type op de onderste helft van de plaat.
Vond ik ook al verdacht dat er onderaan niks geschreven staat. Op die afgeplatte A had ikzelf nog niet gelet! Misschien is de dial opnieuw geschilderd? Ik noem maar op …
Ik denk aan een re-dial, al wat ouder wellicht - toen het qua marktwaarde nog “uit kon”. Nu zou je dit niet snel meer doen voor een dergelijke Omega.
Moet ik een re-dial als iets “slecht” zien? Ik veronderstel dat dit sowieso iets doet aan de marktwaarde van een horloge?
Er zijn heel erg veel re-dials, zeker bij Omega. Je krijgt er nooit meer veel voor terug; zelfs een flink aangetaste originele plaat heeft nog meer aanzien dan een perfect opgemaakte (wat deze niet is) resto-plaat.
Berucht zijn ook de '45 RAF WWW (wrist watch waterproof) pilot’s watches. Ik heb er ooit een gehad (gestolen…) die echt 100% origineel was. Vrijwel alles wat nu aangeboden wordt als zodanig is re-dial en altijd behoorlijk slecht, ook nog. Niet te missen als je de echte kent.
Als het goed is een 131.019 kast referentie. Mooie scherpe kast met de facetten intact en niet echt noemenswaardige slijtage zo te zien, meestal zijn deze vergulde kasten behoorlijk af. Als je zoekt op de referentie dan vind je meer met alleen Omega op de wijzerplaat. Ik zou even het een en ander vergelijken om te checken of de plaat correct is of niet. De wijzerplaat heeft wel behoorlijk wat spikkels/patina etc zo te zien. Waarde van zoiets via Marktplaats 300-350€ zonder onderhoudshistorie.
Ik heb even wat dials met dat referentienummer vergelen. Mij lijkt het logo en de belettering sterk overeen te komen.
Dit is de mijne:
Dit zijn een aantal voorbeelden die ik vond:
In mijn onervaren ogen zou ik durven zeggen dat er weing sprake is van een re-dial gezien de grote overeenkomst van de letters en logo bij andere voorbeelden die ik vind. En als er sprake is dat deze goed is gedaan en 80% van de mensen het niet doorheeft. Ik vind ook wel vaker voorbeelden zonder ‘Geneve’ of dergelijke onderaan (allemaal re-dials?). Het enige wat me zorgen baart is inderdaad de patina op de wijzerplaat; goed om hem voor een wat lagere prijs te krijgen?
@jossem
ik weet niet precies wat je budget is maar ik heb ook een gouden Omega Geneve in top conditie die ik wellicht wil verkopen.
Zou wel top zijn als ze re-dials standaard in Comic Sans zouden printen, maar ik vrees dat ze daar niet aan willen.
Je bedoelt dat de letters op mijn foto’s niet ‘scherp’ en hoekig genoeg zijn in vergelijking met de echte Omega letters?