Vintage Omega?

Ik heb een horloge gekregen dat nog van mijn grootvader geweest is.
Het gaat om een omega, met als ik goed gekeken een cal. 267.

Kan mij er iemand iets meer vertellen over dit horloge?

Het werkt wel niet meer, want het is niet meer op te winden. Suggesties over wat de oorzaak zou kunnen zijn?

foto’s hieronder:



Het uurwerk ziet er nog heel fatsoenlijk uit. Al mijn Omegaproblemen worden altijd opgelost door Ferrie Schweitzer in Heerlen. De Deskumdige bij uitstek. Als je zijn nummer wilt stuur me dan even een PB.

groet hans cp

inderdaad een goede tip van Hans!!

lijkt me een goed adres voor deze Omega.

Groet Arno.

Mooi Omega klokje uit 1956 (tu) gewoon een kwestie van en service beurtje lijkt mij.
waarde is zo’n 200 euro,
groet André

Bedankt voor de antwoorden!

Van 1956? Zeer interesant om te weten, mag ik vragen waar je zo’n info kunt vinden.
Ik had al een gezocht op de omega vintage page, maar een search op de binnenwerknummer heeft niets opgeleverd.

Denken jullie dat bij een onderhoud de horloge ook wat ‘opgekuist’ kan worden? Zo heeft de wijzerplaat echt wel veel en donkere plekken.

Iemand trouwens een idee welke band er origineel op zat? Of wat een mooi alternatief zou kunnen zijn?

Info is uit de: Complete Price Guide to Watches van Gilbert/Engle/Shugart o.a. te koop op eBay.
en deze info is uit Omega Designs van Anton Kreuzer;

Omega calibers 260 tot en met 269 (30mm) waren in productie vanaf 1939 tot 1963,
steeds wat verbeterd in de loop der jaren en één van de werkpaarden van Omega.

De wijzerplaat kan waarschijnlijk wel wat opgefrist worden, houd wel wat risico in, als je daar geen ervaring mee
hebt, laten doen gelijktijdig met een servicebeurt.
een wat verweerde wijzerplaat is ALTIJD te verkiezen boven een opnieuw opgemaakte,
hoort m.i. gewoon bij een 50 jaar oud horloge.

origineel , hoogstwaarschijnlijk geleverd met een zwart leren bandje.

groet André

Beste Hans,

Je hebt een PB.

Groet,

Henkm

Jij ook :slight_smile: