Vintage Omega

Beste leden,
Ik heb vandaag deze prachtige vintage Omega gekocht. Echter, het viel mij op dat er geen serienummers of cal nummers te vinden zijn op het uurwerk. Kunnen jullie mij misschien hiermee helpen om ongeveer het jaar van dit horloge te achterhalen?
Alvast bedankt!

2 likes

Ik hoop dat je niet teveel hebt betaald. Hier is weinig Omega meer aan.

8 likes

Helaas een samenraapseltje, hopelijk mag je hem nog terugbrengen…

2 likes

Leuke Tropic band, dat dan weer wel :+1:

Bandje is in ieder geval wel wat waard…
Edit; zoals hierboven tropic sport 19mm

1 like

Zoals hierboven al gezegd, een samenraapsel. Uurwerk is denk ik wel een Omega uurwerk, maar veel ouder dan de kast.

1 like

Oh, dat is een tegenvaller. Ik heb nog goed contact met de verkoper dus ik zou het kunnen melden. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat er dan samengeraapt is? De dial en het uurwerk zijn wel origineel denken jullie?

1 like

Alles om een geheel te maken maar niets hoort bij elkaar…

3 likes

En volgens mij zijn de lugs ook verbogen ?

2 likes

Wijzerplaat zou een Omega wijzerplaat kunnen zijn maar volgens mij wel een die opnieuw is opgemaakt en hij hoort ook niet bij het uurwerk.

4 likes

Ik betwijfel of dat uberhaupt een Omega kast is. De wijzerplaat is opnieuw gedaan. De wijzers en de kroon kloppen sowieso niet.
Uurwerk geen idee maar die is dan sowieso een paar decennia ouder dan de rest.

3 likes

Het uurwerk vind ik anders wel erg interessant! Lijkt sprekend op de Omega uurwerken die begin 20ste eeuw in zakhorloges terecht kwamen. Als referentie onderstaand zakhorloge uit 1916. Als dat werkje echt is, is dat ding naar alle waarschijnlijkheid minstens :100: jaar oud. Ik twijfel alleen over de dimensies… Zakhorloges zijn immers een stukje groter dan het gemiddelde polshorloge…

Quasi exact hetzelfde binnenwerk als in dit zakhorloge uit het jaar 1900

Overigens hoop ik inderdaad ook dat je niet te veel betaald hebt.

Edit: Ik zou wel ergens een nummering verwachten op het werkje…

1 like

Het lijkt me een uurwerk uit een trench watch. Bij zulke oude uurwerkjes staan de serienummers meestal achter de wijzerplaat. Hier een op ebay, daar staat het nummer inderdaad aan die kant:

1 like

Blij dat er naast de pseudo-kenners zoals ikzelf ook nog échte kenners in de kamer zijn :pray::blush:

1 like

Dank voor alle informatie! Het zou inderdaad best uit een zakhorloge kunnen komen. Ik heb er €190 voor betaald ( dacht dat ik een koopje had, maar toch net niet) Desondanks heeft het horloge z’n charmes ook wel weer en zal ik het horloge blijven dragen als reminder om voortaan beter op te letten bij aankoop van vintage!

5 likes

Ik ben ook geen Omega-kenner hoor :blush:. Zit meer in de Tissots maar bij Tissots staan de nummers bij die oudjes achter de wijzerplaat, dus ik vermoedde dat het bij Omega’s ook zo zou zijn.

1 like

Als goed loopt lijkt me dit een goede prijs hoor!

Loopt perfect, dus dat is al een meevaller. Ach ja, ik zie ze liever ook origineel maar al met al best een leuk item in de collectie.

1 like

Daar koop je tegenwoordig geen 100% originele, goed werkende Omega voor inderdaad. Dus is zeker geen woekerprijs voor dit ding, zeker als je hem mooi vindt en gaat dragen.

Gewoon dragen en genieten van je (waarschijnlijk) eerste vintage! Je gaat er alleen maar uit leren naar de toekomst toe. Het leuke werkje maakt het best de moeite waard.

Let wel: deze dingen staan niet bekend om het schok-bestendigheid, dus ik raad je aan er wat voorzichtig mee te zijn :wink:

Veel draagplezier!

1 like