Deze is ook wel de 50 gepasseerd.
Dit zijn de mooie exemplaren met het uurwerk uit eigen manufactuur.
Waren top kwaliteit uurwerken.
Zeer gewilde horloges in de Indische archipel resp. verre oosten en met name Indonesië.
Werd geadviseerd door o.a. MLD (marine luchtvaart dienst) aan de vliegeniers resp. waarnemers op de Catalina vliegboten gedurende WW II.
Nu zitten er ETA uurwerken in, prima uurwerken daar niet van.
Maar het vintage is er jammer genoeg wel van af.
Hier een van mijn Multifort exemplaren
En zo ziet het er ongeveer uit onder de motorkap.
Ah, een hamer automaat Geen idee of mijn oude automaten ook die optie gebruiken of al de 360° rotor
In de hele oude Mido horloges, die overigens veel kleiner waren, zaten niet alleen hamer automatische uurwerken maar ook hand wind uurwerken.
Hier een voorbeeld van een hand wind uurwerk in een van de oude Multifort modellen.
En wat voorbeelden van Mido’s die nog niet zijn gerestaureerd uit mijn Mido laatje van deze modellen.
Overigens heeft @lassale enige tijd geleden een hamerautomaat van dit model met hamer automaat volledig gerestaureerd.
Volgens Harry gaat die nooooooooit meer weg.
Ik zie wel dat er in de afgelopen jaren veel belangstelling is voor vintage Mido horloges en dat de prijzen inmiddels aardig aan het oplopen zijn.
Voor de vintage liefhebbers, dus goed kijken op internet en volg deze horloges, passen zeer goed in de collectie van de ultieme vintage verzamelaar.
dixi
Heerlijk horloge, gaat inderdaad niet meer weg. Deze:
Mooie combi.
Welk bandje is het?
Ik blijf er naar kijken
Thnx. Heel mooi.
Deze Searover ook weer eens ‘opgewonden’ - niet zo simpel want de kroon is bij deze oude Orano volledig in het kastontwerp verzonken
Gelukkig voor het eventueel dragen is het een nog prima functionerend automatisch uurwerk, de bekende Felsa 1560.
Dat is een heel bijzondere. Bandje ook mooi. Heb zo’n zelfde band op mijn chrono. Die moet helaas nog een beurtje hebben.
Wow, sober en strak, een beauty .