Hij loopt niet erg lekker, maar de balans lijkt nog wel in orde
Wil je er eventueel afstand van doen ?
Zeker, ik stuur je even een pb
Heb je daar al een nieuwe balans as ingedaan?
Anders wil ik wel voor jou kijken.
zou best kunnen. Ze zitten ook in Russische zakhorloges.
Hoi Vinwat,
Ik had er al op gehoopt dat je wilt kijken.
Met de balansas van het horloge van @wbcoupe zou dat misschien kunnen.
Een balansas overzetten ligt helaas buiten mijn kunnen. Ik ken mijn grenzen. En zeker nu met de geblesseerde hand.
We hebben het al een keer op de rikjetik over dit horloge gehad, weet je nog ?
Ja weet ik nog. Geen probleem, ik heb voldoende balans assen, zal er zeker een tussen zijn die past, ik doe die er wel in voor jou. Geen haast, na de corona sigaar, we moeten toch een keer afspreken i.v.m. die vrijmetselaar Waltham. Gaat in een keer mee.
Nèt nog geen 50 jaar oud (49jaar om precies te zijn).
Sorna Jacky Ickx.
Hoeveel mensen zullen deze hebben in zo’n goeie staat, inclusief een 2e wijzerplaat erbij in een andere kleur als je ooit wilt veranderen?
Mooie kastvorm, ook le Coultre gebruikte deze vorm met dit soort lugs, goede kwaliteit uurwerken, nu onderdeel van Zenith. Bewaren en niet meer wegdoen.
JLC Memovox, 1958/59. Mede met dank aan Huib, ik brak een onderdeeltje bij de demontage… …straks weer top lopend. Kwam een paar maanden terug binnen met recente service, maar zonder nieuwe opwindveer. Die is nu NOS onderweg uit de States. Is niet meer regulier verkrijgbaar. Al genoeg foto’s van het intacte horloge gepost inmiddels, hier even wat foto’s van vlak voor, tijdens, en na schoonmaak. Sommigen al eerder geplaatst.
De foto’s zijn primair genomen voor mezelf, als geheugensteun.
Prachtig horloge met een schitterend uurwerk. Mooi hoor.
Vanmiddag met de post binnen gekregen en vanmiddag al gerestaureerd. Uurwerk liep niet, dus helemaal gedemonteerd, schoongemaakt, weer gemonteerd en gesmeerd.
De kast schoongemaakt in de ultrasoonreiniger en een nieuw glaasje gemonteerd.
Het ding loopt nu echt goed.
Het eerste type van het UMF 24 uurwerkje en gemaakt in week 12 van 1964. Dus over 3 weken is deze Ruhla ook al weer 57 jaar oud.
Dat ziet er uit als eind jaren 70. Dus voordat hij 50 jaar is zal nog een tijdje duren.