Vintage only (50 jaar of ouder)

Weer eens deze om, Tusal, ik denk begin 60, 14kt handopwinder. Klein maar fijn. Loopt 30 sec vóór per 24 uur. Dat ken net.

10 likes

Mooie vintage pareltjes hier allemaal. Andere vraag ik zoek een mooie chrono met Landeron welke kanalen zijn goed om hiernaar op zoek te gaan? Heb al een gezocht topic aangemaakt maar ben benieuwd waar jullie kijken voor vintage. Heb al een beetje ervaring met vintage een datejust 16030 :wink:

Toevallig met een goede balans er in ?

Ik had op de rikketik een mooie gekocht en toen ik deze aan iemand vol trots liet zien viel ie op de grond. Je raadt het al…balansas gebroken.
Dat was dus een (vrij dure) aankoop waar ik welgeteld 20 minuten plezier van gehad heb.

1 like

Och ik lees dit woord en word er gewoon weemoedig van… wat mis ik dit verschrikkelijk.
Beurshongerrrrrrrrrrr
:sob:

2 likes

Hij loopt niet erg lekker, maar de balans lijkt nog wel in orde :+1:

Wil je er eventueel afstand van doen ? :crossed_fingers:

1 like

Zeker, ik stuur je even een pb

1 like

Open het deksel en we weten meer.

AS1880/81, ca 1965. Iemand heeft er ooit in zitten grasduinen, twee schoefjes, om het uurwerk vast te zetten, missen. Ik zie ook slijtage bij het kleine opwindtandwiel, behuizing heeft daar flink wat doorstaan.

Op het deksel staat nog het goudkeur 0,585 en een kroontje. Geen Zwitsers goud dus, denk ik. Plakmerk op zeker?

2 likes

Valjoux 22

18 likes

Heb je daar al een nieuwe balans as ingedaan?
Anders wil ik wel voor jou kijken.

zou best kunnen. Ze zitten ook in Russische zakhorloges.

1 like

Hoi Vinwat,

Ik had er al op gehoopt dat je wilt kijken.
Met de balansas van het horloge van @wbcoupe zou dat misschien kunnen.
Een balansas overzetten ligt helaas buiten mijn kunnen. Ik ken mijn grenzen. En zeker nu met de geblesseerde hand.
We hebben het al een keer op de rikjetik over dit horloge gehad, weet je nog ?

1 like

Ja weet ik nog. Geen probleem, ik heb voldoende balans assen, zal er zeker een tussen zijn die past, ik doe die er wel in voor jou. Geen haast, na de corona sigaar, we moeten toch een keer afspreken i.v.m. die vrijmetselaar Waltham. Gaat in een keer mee.

2 likes

Dan zal deze hier ook wel bij kunnen. Ik heb echter geen idee, hoe oud deze is…

9 likes

15 likes

Nèt nog geen 50 jaar oud (49jaar om precies te zijn).

Sorna Jacky Ickx.
Hoeveel mensen zullen deze hebben in zo’n goeie staat, inclusief een 2e wijzerplaat erbij in een andere kleur als je ooit wilt veranderen?

7 likes

1940s

6 likes

Mooie kastvorm, ook le Coultre gebruikte deze vorm met dit soort lugs, goede kwaliteit uurwerken, nu onderdeel van Zenith. Bewaren en niet meer wegdoen.

2 likes