Vintage only (50 jaar of ouder)

Leuke Kriegs Marine ook :ok_hand:

1 like

Thanks ! Heb ik van opa, weet niet hoe hij er aan is gekomen kan het helaas ook niet meer vragen.
Komt inderdaad van de Duitse krieg marine :+1:

1 like

Vintage… vingt d’age, 20 jaar oud, niet 50 :wink:

1 like

In dit topic wel :wink:

1 like

zo is dat.
dixi

1 like

Moet ook nog een keer wat posten in dit topic, heb een kleine 60 horloges liggen die 50 jaar of ouder zijn. Alleen waar moet ik beginnen? :upside_down_face:

3 likes

Wel, bij het begin natuurlijk. :joy:

1 like

Ok, de oudste dan maar, Een Tissot uit omstreeks 1860 :innocent:
(Ben er overigens niet helemaal zeker of dit misschien niet een andere Tissot is dan het Tissot dat we nu nog kennen :thinking:)

10 likes

Nu nog 59 te gaan.

2 likes

De kop is eraf :innocent: :laughing:

Nog maar eentje dan, Zilveren Tissot uit omstreeks 1886. Dit is er wel zeker een van het bekende Tissot. :sunglasses:
Helaas nog wel met wat werk…

9 likes

Eigenlijk zou dit beter bij de topic zakhorloges passen

1 like

Ja eigenlijk wel, maar ik moest bij het begin beginnen, en in den beginne waren er alleen maar zakhorloges :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Een nul voor jou

1 like

Dan maar verder met m’n oudste polshorloge, uit 1922 :sunglasses:

21 likes

Een Moeris staat er nog niet tussen :blush:

Mid jaren '50 met een Moeris Caliber 10 1.5

14 likes

Nog maar een oud beestje dan; Zilveren Tissot dameshorloge uit 1925 :sunglasses:

13 likes

Zo blij met deze NOS opwindveer. Vrijwel zeker ouder dan 50 jaar. Deze - met T-vormig eindstuk - zijn niet meer regulier te krijgen. Ja, via JLC zelf ongetwijfeld. Krijg je een rekening van 3000 euro voor de totale job.

Ook @Vinwat was nog zeer behulpzaam met het leveren van een onderdeeltje dat brak tijdens de demontage.

De wekkerveer is zo dik, hoog en good-looking dat ik die gewoon laat zitten. En - die zou OOK weer 45 euro gekost hebben. Maar, de amplitude van het uurwerk was te laag. Ligt altijd (grotendeels) aan de opwindveer.

Nou nog even in mekaar jassen weer. :slight_smile:

16 likes

Het is een hoop gedoe die ouwetjes. Maar zeker de moeite waard!

1 like

Leuk initiatief, ik gooi er ook twee in.

1971 (mag dus nipt hier)

1965 (waarschijnlijk, zal 60-65 zijn)

10 likes

Inderdaad, volgend jaar maar een feestje bouwen :sunglasses:
Emaille wijzerplaten zijn erg duurzaam en hebben dus eigenlijk geen last van veroudering. Ze zijn alleen wel erg bros dus barsten gauw (bijvoorbeeld door vallen of doordat horlogemakers met een te straffe hand de wijzerplaatschroeven vastdraaien :grimacing:)

Ook deze heeft wel wat haarscheurtjes, maar niet storend :blush:

2 likes