Vintage only (50 jaar of ouder)

Totaal geen idee of ‘het’ Forum al zo oud is én of dit het eerste Forum horloge is…:stuck_out_tongue:
Ja, het is dus wel een lastige merknaam om te googlen heb ik gemerkt :relieved: maar misschien weet hier iemand er wat over te vertellen?

9 likes

Mijn eerste vintage horloge, een Omega Seamaster. Ik heb het vintage virus nu ook te pakken, dus vrees dat het niet de laatste zal zijn. Met als bonus mijn Vintage Pelikan vulpen, want meer vintage is altijd beter.

20 likes

Prima start, gefeliciteerd :ok_hand:

Plus 50 :heavy_check_mark:

17 likes

hallo,
ik heb 2 hele oude dameshorloges.
de kleinste heeft mijn overgroot oma nog gedragen.
kan iemand er iets meer over vertellen?
ze doen het niet, ik heb ze niet geopend.

4 likes

1 like

2 likes

Wow, echt leuk uurwerk en in zo’n staat! :heart_eyes:

1 like

Mooi uurwerk!
En vintage laat inderdaad niet los, ik vind zelf dat deze uurwerken vaak meer karakter en verhaal hebben dan nieuwe

Dank je, is inderdaad nog in een prima staat voor z’n leeftijd. Draag hem alleen zelden omdat het uurwerk nog service moet hebben :sweat_smile:

Nog eentje die ik weinig draag, gangreserve is nogal beroerd door een gebroken veer, maar verder ook in goede staat gezien hij uit 1925 dateert :innocent:

14 likes

16 likes

1914? Alleen weer even na laten kijken. Loopt maar paar uur.

11 likes

Ik heb hier in de rommelmarkt-finds-kast een paar ouwetjes liggen:

10 likes

Voor een uurwerk van die leeftijd vind ik die in uitstekende staat! :grinning_face_with_smiling_eyes: gelukkig kan je nog wel makkelijk een vervangende veer vinden

1 like

Ik heb nog niet gekeken, maar ik vermoed inderdaad dat er geen veer met een vreemde haak of afwijkende maat in zit dus iets passends zal best te vinden zijn.

Over vintage gesproken. Deze heb ik nog liggen, soort van overgangsmodel van klein model zak of dames horloge naar polshorloge. In iedergeval meer dan 50 jaar oud, begin 1900? Denk niet dat ik deze nog kan restaureren.

6 likes

Ik dacht altijd dat dit type zakuurwerken waren die omgebouwd waren tot uurwerken, door er ligt op te zetten?
En ik vermoed dat die nog te restaureren is, er zit wel wat roest op de kast, maar het binnenwerk lijkt wel prima? Lichte roestvlekjes, maar niets onoverkomelijk lijkt me?

Als er inderdaad geen speciale veer in zit, is het gewoon kwestie van maten nemen en een verse aanschaffen. Degene die je tegenwoordig in de handel aankoopt zijn ook van betere kwaliteit dan de originele veren

Gezien de orientatie van de wijzerplaat lijkt mij dit inderdaad een omgebouwd zakhorloge, anders had de 12 wel bovenaan gestaan. :sunglasses:

Precies, hier zal ongetwijfeld nog zo’n blauwe veer in zitten. Die vervang ik bij service sowieso standaard. :grin:

1 like

Leuke score, heb er toevallig ook een paar van :+1:
En die ronde Pierce is echt een leukerdje :hugs:

1 like